ОНЛАЙН Програма підготовки до кваліфікаційного іспиту на отримання Диплому з Міжнародної Фінансової Звітності в російськомовному форматі - АССА (ДипІФР)

ПЕРІОД ПРОВЕДЕННЯ ПРОГРАМИ - 2021 року
 
ДАТА НАЙБЛИЖЧОГО ІСПИТУ АССА (ДИПІФР) -  2021 року
 
 
 
 
ІНСТРУКТОР ПРОГРАМИ: Олена Сухенко - АССА DipIFR (Rus.), САР / СІРА, GARP, CLPP.
 
ПРАКТИЧНА ЦІННІСТЬ ПРОГРАМИ АССА (ДИПІФР РОСІЙСЬКОЮ МОВОЮ):
  • програма дає базові знання принципів, правил складання фінансової звітності та розкриття інформації  згідно з МСФЗ;
  • після успішного проходження програми учасники отримують глибоке розуміння процесу складання фінансової звітності, взаємозв'язку всіх форм звітності і можуть застосовувати підхід МСФЗ до обліку всіх елементів звітності;
  • таке розуміння процесу надає можливість проводити якісний аналіз фінансової звітності, та робити обґрунтовані висновки, щодо фінансового стану та платоспроможності компанії;
  • програма включає в себе підходи до обліку, як з боку окремого підприємства, так і з позиції консолідованої звітності групи компаній;
  • програма постійно оновлюється і включає в себе МСФЗ в останній версії зі всіма актуальними змінами;
  • програма АССА є найбільш визнаною і авторитетною в міжнародному професійному співтоваристві.
 
У ПРОГРАМУ НАВЧАННЯ ВКЛЮЧЕНІ МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ:
 
МСФЗ 1 «Подання фінансової звітності»
МСФЗ 2 «Запаси»
МСФЗ 8 «Облікова політика, зміни в бухгалтерських оцінках та помилки»
МСФЗ 10 «Події, що відбулися після звітного періоду»
МСФЗ 12 «Податки на прибуток»
МСФЗ 16 «Основні засоби»
МСФЗ 17 «Оренда»
МСФЗ 19 «Винагороди працівникам»
МСФЗ 20 «Облік субсидій та розкриття інформації про урядову допомогу»
МСФЗ 21 «Вплив змін валютних курсів»
МСФЗ 23 «Витрати на позики»
МСФЗ 24 «Розкриття інформації щодо пов'язаних сторін»
МСФЗ 27 «Окрема фінансова звітність»
МСФЗ 28 «Інвестиції в асоційовані компанії та спільні підприємства»
МСФЗ 32 «Фінансові інструменти: подання інформації»
МСФЗ 33 «Прибуток на акцію»
МСФЗ 34 «Проміжна фінансова звітність» 
МСФЗ 36 «Знецінення активів»
МСФЗ 37 «Резерви, умовні зобов'язання та умовні активи»
МСФЗ 38 «Нематеріальні активи»
МСФЗ 40 «Інвестиційна нерухомість»
МСФЗ 41 «Сільське господарство»
МСФЗ (IFRS) 1 «Застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності вперше»
МСФЗ (IFRS) 2 «Платежі з використанням акцій»
МСФЗ (IFRS) 3 «Об'єднання компаній»
МСФЗ (IFRS) 5 «Необоротні активи, призначені на продаж, та припинена діяльність»
МСФЗ (IFRS) 6 «Розвідка та оцінка запасів мінеральних ресурсів»
МСФЗ (IFRS) 7 «Фінансові інструменти: розкриття інформації»
МСФЗ (IFRS) 8 «Операційні сегменти»
МСФЗ (IFRS) 9 «Фінансові інструменти» **
МСФЗ (IFRS) 10 «Консолідована фінансова звітність»
МСФЗ (IFRS) 11 «Угода про спільну діяльність»
МСФЗ (IFRS) 12 «Розкриття інформації про частки участі в інших компаніях»
МСФЗ (IFRS) 13 «Оцінка за справедливою вартістю»
МСФЗ (IFRS) 15 «Виручка за договорами з покупцями»
 
Інші положення
«Основи підготовки фінансової звітності»
 
ВИМОГИ АССА ДО КАНДИДАТІВ НА ЗДАЧУ КВАЛІФІКАЦІЙНОГО ІСПИТУ:
  • наявність атестата професійного бухгалтера або аудитора;
  • або трирічний досвід роботи в галузі бухгалтерського обліку та аудиту, письмово підтверджений працедавцем;
  • або відповідний рівень освіти, який звільняє від кваліфікаційних екзаменів ACCA з предметів 1.1, 1.2, 1.3, 2.1 і 2.2, і дворічний досвід роботи в галузі бухгалтерського обліку та аудиту, письмово підтверджений працедавцем.
 
ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ПРОГРАМИ ACCA DIPIFR
 
Після закінчення програми підготовки слухачі складають тригодинний письмовий іспит в екзаменаційному центрі компанії Morgan – ATC International Ltd.
За результатами іспиту Асоціація Присяжних Сертифікованих Бухгалтерів (ACCA) приймає рішення про видачу Диплому Міжнародної Фінансової Звітності (ДипІФР російською мовою).
 
Більшість екзаменаційних питань поєднують розрахункові і аналітичні елементи, максимально охоплюють всі аспекти обліку та складання фінансової звітності згідно з МСФЗ.
 
Для того щоб успішно скласти іспит ACCA DipIFR, кандидат повинен набрати мінімум 50 балів зі 100 можливих.
 
У КОМПЛЕКТ ДЛЯ НАВЧАННЯ, ЩО НАДАЄТЬСЯ СЛУХАЧАМ ПРОГРАМИ АССА ВХОДИТЬ:
  • конспект лекцій-навчальний посібник;
  • задачник;
  • питання колишніх екзаменаційних сесій і відповіді до них;
  • контрольні тести і пробний іспит.
 
ДАТА НАЙБЛИЖЧОГО ІСПИТУ АССА (ДИПІФР) -  ________ 2021 року.
 
Програма підготовки до іспиту являє собою 10 занять по 6 годин і 11-е бонусне заняття! 

Вся програма поділяється на чотири базові блоки. Після кожного блоку проводиться заняття, присвячене написанню «пробного іспиту» за матеріалами блоку та детальному аналізу відповідей, а також розв’язанню типових задач на закріплення вивчених тем. Це надасть змогу учасникам краще контролювати свій рівень засвоєння матеріалу протягом всього курсу. 

Бонусне заняття розроблено спеціально з урахуванням потреб слухачів із банківського сектору і являє собою поглиблений практикум по застосуванню методу ефективної ставки відсотка для обліку фінансових інструментів згідно МСФЗ та вимог НБУ.

 
ПРО АССА
 
Спеціально для професіоналів в області фінансів та бухгалтерського обліку Асоціація Присяжних Сертифікованих Бухгалтерів Великобританії (АССА) створила нову російськомовну кваліфікацію - Диплом з Міжнародної Фінансової Звітності в російськомовному форматі - АССА (ДипІФР).
 
ACCA (Асоціація Присяжних Сертифікованих Бухгалтерів) є найвпливовішою і швидкозростаючою міжнародною професійною бухгалтерською асоціацією, яка об'єднує більш 188,000 членів та 480,000 студентів з 170 країн світу.
 
Програма іспиту DipIFR заснована на вимогах до іспиту за папером F7 - Financial Reporting (International Stream) в повній кваліфікації ACCA, який здається англійською мовою.
 
Кандидат, який успішно склав ДипІФР (російською мовою) і бажаючий здати всі іспити ACCA, звільняється від здачі екзамену з предмету "Paper 2.5 Financial Reporting".
 
ФОРМА РЕЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ - вихідного дня. 
Мінімальна група – 9 осіб.
 
СТАРТ ПРОГРАМИ - _________ 2021 року.
 
ПО ЗАВЕРШЕННІ ПРОГРАМИ УЧАСНИКИ ОТРИМАЮТЬ СВІДОЦТВА ДЕРЖАВНОГО ЗРАЗКА ПРО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ.
 
ІНСТРУКТОР
 
Олена Сухенко - АССА DipIFR (Rus.), САР / СІРА, GARP, CLPP.
Займається консалтингом в області обліку згідно з МСФЗ, кредитного аналізу, управлінського обліку, фінансового менеджменту.
Має практичний досвід роботи 13 років на посадах головний бухгалтер, аналітик, фінансовий директор, внутрішній аудитор у вітчизняний і зарубіжних компаніях.
З 2005 року веде тренінги:
- в області обліку згідно з МСФЗ;
- з питань переходу на МСФЗ і трансформації фінансової звітності;
- по підготовці до складання кваліфікаційних іспитів на отримання міжнародних сертифікатів за МСФЗ.
Серед слухачів, що навчаються в групах під керівництвом Олени Сухенко, спостерігається високий відсоток успішного складання  кваліфікаційних іспитів АССА та СIPA.
Працювала у Міжнародній фінансовій корпорації - група Світового банку, де займалася питаннями оцінки кредитних ризиків, брала участь у фінансовому "Дью Ділідженс", проектах з підготовки (трансформації) фінансової звітності за МСФЗ.
 
 
ВАРТІСТЬ НАВЧАННЯ
 
Вартість навчання складає 
 
Якщо ви приймаєте рішення про оплату самостійно, вартість складатиме 
 
За умови участі в презентації програми Ви отримуєте спеціальну ціну 
 
Якщо ви приймаєте рішення про оплату самостійно під час презентації, вартість складатиме 
 
Ви можете скористатися додатковими знижками, про які дізнаєтесь під час презентації.
 

Очна презентація програми відбудеться ________ 2021 р. 

 
 
Подати заявку на участьcenter@nctbpu.org.ua, (+38044) 253-04-57, 531-37-94
 
 
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Організує семінари та професійні стажування у провідних фінансових інститутах України, країн СНД та Європи

Розробку, підготовку та реалізацію програм Центр здійснює при безпосередньому залученні зарубіжних партнерів, якими виступають банківські тренінгові центри або банківські установи України, Європи (Німеччини, Австрії, Італії, Угорщини, Польщі, Словаччини, Великобританії) та США.
 
Професійна частина стажувань складається з лекцій, дискусій, відвідання банків та інших фінансових інститутів, ділових зустрічей та переговорів.
 
Такі стажування організовуються або на замовлення конкретного банку, або для групи фахівців з різних банків.
 

Організує семінари та професійні стажування у провідних фінансових інститутах України, країн СНД та Європи

Розробку, підготовку та реалізацію програм Центр здійснює при безпосередньому залученні зарубіжних партнерів, якими виступають банківські тренінгові центри або банківські установи України, Європи (Німеччини, Австрії, Італії, Угорщини, Польщі, Словаччини, Великобританії) та США.
 
Професійна частина стажувань складається з лекцій, дискусій, відвідання банків та інших фінансових інститутів, ділових зустрічей та переговорів.
 
Такі стажування організовуються або на замовлення конкретного банку, або для групи фахівців з різних банків.




Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Англомовна банківська термінологія

Ця програма є ексклюзивною розробкою провідного інструктора Центру, кандидата філологічних наук, доцента, досвідченого перекладача, автора багатьох підручників та публікацій з питань письмового та усного перекладів Євтушенко Людмили Іванівни. 


Програма рекомендована фахівцям банків, які в своїй практичній діяльності використовують англійську мову, мають справу з усним та письмовим перекладом текстів, що містять специфічні терміни та вирази, особливо такі, які не мають усталених та унормованих еквівалентів в українській мові. 

Основна увага курсу зосереджена на термінології, яка використовується у професійному спілкуванні та підчас переговорів із зарубіжними партнерами, у фінансових та річних звітах, документах з фінансування міжнародної торгівлі, при здійсненні валютних операцій, при фінансуванні експортно-імпортних операцій та інших напрямках банківської діяльності. 

Програма реалізується в НЦПБПУ з 2000 року. За цей період було проведено близько 35 семінарів, загальна кількість учасників яких склала приблизно 300 осіб. 

Навчання проводиться з широким використанням аудіо- та відеоматеріалів, лінгафонних курсів та новітніх підручників вивчення англійської мови, а також сучасних спеціалізованих підручників з вивчення англомовної фінансово-банківської термінології. 

Теми, які розглядаються
  1. Гроші
  2. Банки та інші фінансові установи
  3. Банківські продукти та послуги
  4. Фінансова звітність. Еккаунтинг
  5. Аналіз фінансової діяльності
  6. Фінансування зовнішньої торгівлі
  7. Фінанси корпорацій
  8. Біржі та ринки капіталу
  9. Фінансові зловживання

Інструктор програми: 
Євтушенко Людмила Іванівна - кандидат філологічних наук, доцент, досвідчений перекладач. Автор багатьох підручників та публікацій з питань письмового та усного перекладів, а також ексклюзивного курсу "Англомовна банківська термінологія". 

Форма реалізації програми
Програма розрахована на інтенсивне навчання. Можлива організація програми за корпоративним замовленням.

Форми перевірки знань. Свідоцтва та сертифікати
Учасники програми отримують Свідоцтво державного зразка про підвищення кваліфікації

Для уточнення дати проведення курсу перейдіть, будь ласка, на сторінку "Календар семінарів
 

 

{spoiler=Оформити заявку}

{form=2}

{/spoiler}

 
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Організація роботи з перевезення цінностей та інкасації в комерційному банку

Програма реалізується Національним центром підготовки банківських працівників України спільно з Національним банком України, МВС України.

Запропонована програма є поглибленим курсом, який проводиться згідно нової Інструкції з організації інкасації коштів та перевезення валютних цінностей банків в Україні, затвердженої Постановою Правління НБУ № 29 від 31 березня 2017р.

Кому рекомендовано
- керівникам та фахівцям відділів інкасації банків України;
- керівникам та фахівцям відділів інкасації юридичних осіб;
- співробітникам, що забезпечують інкасацію банкоматів / платіжних терміналів.
При розробці програми основний акцент робився на оволодіння практичними навичками поведінки в екстремальних ситуаціях, захисту, самозахисту з використанням зброї чи без неї для підвищення надійності та професійної майстерності інкасаторів та водіїв-інкасаторів. 
 

В рамках курсу відповідно до листа НБУ від 25.07.2013р. №11-213/2569/8993 відбудеться психологічний тренінг «Професійна ефективність інкасаторів в екстремальних умовах діяльності».
 
Програма навчання інкасаторів і водіїв-інкасаторів оперативного автотранспорту складається з таких розділів:
 
Зміст програми
І. СПЕЦІАЛЬНА ПІДГОТОВКА
  1. Історична довідка розвитку системи інкасаційного обслуговування та її стан в сучасних умовах
  2. Повноваження суб`єктів господарювання щодо надання послуг з пересилання, перевезення валютних цінностей та інкасації коштів, озброєного супроводження інкасаторів та касирів
  3. Функції, принципи діяльності та основні вимоги до підрозділів перевезення валютних цінностей та інкасації коштів установи банку та небанківських установ
  4. Організація перевезення валютних цінностей між установами банків та інкасації коштів клієнтів
  5. Порядок та особливості оформлення документації та застосування форм додатків до Інструкції з організації перевезення валютних цінностей та інкасації коштів в установах банків України згідно чинних інструктивних вказівок НБУ
  6. Порядок видачі (приймання) готівки інкасаторам банків у територіальних управліннях через приміщення (бокси) для приймання-передавання готівки
  7. Огляд надзвичайних подій у діяльності підрозділів перевезення цінностей та інкасації коштів, підготовка членів бригади до роботи на маршрутах перевезення цінностей та інкасації коштів
  8. Перспективи щодо внесення змін та доповнень до нормативних актів Національного банку з питань перевезення валютних цінностей та інкасації коштів

ІІ. ЮРИДИЧНА ПІДГОТОВКА:
    (Право, правовідносини, юридична відповідальність; види юридичної відповідальності в діяльності працівників відділу перевезення цінностей та інкасації; обставини, що виключають відповідальність працівників відділу перевезення цінностей та інкасації; виявлення підроблених грошових купюр та цінних паперів; види злочинів, пов'язаних з перевезенням цінностей та заходи їх попередження)

ІІІ. ПСИХОЛОГІЧНА ПІДГОТОВКА:
    (Основи професійно-психологійчної підготовки; професійна увага та пам'ять; професійне мислення; психологічні особливості поведінки людей в екстремальних умовах; професійне спілкування)

ІV. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ПЕРЕВЕЗЕННЯ ЦІННОСТЕЙ ТА ІНКАСАЦІЇ НА ПРИКЛАДІ КОМЕРЦІЙНОГО БАНКУ:
  1. Організація перевозки цінностей в підрозділі інкасації, як структурному підрозділі комерційного банку (рішення організаційних питань з територіальним управлінням НБУ; організація маршрутів інкасації; документообіг; взаємодія з ВДСО
  2. Підкріплення та інкасація відділень комерційного банку
  3. Організація робіт грошового обігу серед інших комерційних банківських структур
  4. Організація робіт з клієнтами банку
  5. Організація роботи з банкоматами

V. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ВІДДІЛУ ІНКАСАЦІЇ З ОБСЛУГОВУВАННЯ БАНКОМАТІВ:
  1. Загальні відомості про банкомати (роль відділу інкасації в загальній системі обслуговування банкоматів; основні різновиди (типи) банкоматів; робочі зони обслуговування банкоматів)
  2. Організація роботи з інкасації банкоматів (порядок (етапи) інкасації банкомата; супровідна документація; безпека)
  3. Проведення інкасації різних типів банкоматів (покрокові інструкції з інкасації банкоматів: WINCOR, DIEBOLD, NCR; копіювання інформації з банкомату; дії інкасаторів в нестандартних ситуаціях)
Тривалість та форма реалізації програми 
Програма розрахована на 72 години теоретичного навчання та практичної підготовки і реалізується у двотижневий термін. Програма проводиться в Центрі двічі на рік. Можлива також організація програми за корпоративним замовленням.
 
Інструктори програми:
Представник Департаменту готівкового обігу НБУ
 
Представник Юридичного департаменту НБУ
 
Шкурко Іван Григорович - Начальник відділу інкасації коштів та перевезення валютних цінностей АТ "Райффайзен Банк Аваль»
 
Каменецький Станіслав Володимирович - бізнес-тренер, практичний психолог. Спеціалізується на адаптації та впровадженні психотехнологій впливу в сферу бізнес-комунікацій: переговори, продаж, управління, стягнення боргів. Має вищу юридичну і психологічну освіту. Вивчав Еріксоніський гіпноз і нейролінгвістичне програмування (НЛП) у провідних фахівців: Бетті Елліс Еріксон (США), Герман Делль (Мюнхен), К. Коваленок, А. Виноградов, Т. Гагин, С. Горін (Москва)
 
Пасхальний Олексій Олексійович - консультант НЦПБПУ з питань організації інкасації коштів та перевезення валютних цінностей, має значний досвід в обслуговуванні ПТКС банків та небанківських установ


Форми перевірки знань
По закінченню навчання проводиться кваліфікаційний іспит. 

Сертифікати та свідоцтва
При успішному складанні кваліфікаційного іспиту слухачу видається Диплом Національного центру підготовки банківських працівників України

 
Для уточнення дати проведення курсу перейдіть, будь ласка, на сторінку "Календар семінарів
 
 

{spoiler=Оформити заявку}

{form=2}

{/spoiler}

 

 

Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Кваліфікаційний курс підготовки касових працівників банку

До роботи з готівкою банки мають залучати підготовлених працівників, які повинні знати вимоги нормативно-правових актів Національного банку України та внутрішніх положень (інструкцій) банку щодо здійснення касових операцій.
 
Ефективній підготовці кадрів сприяють лекції за темою "Здійснення касових операцій в банках України", на яких касові працівники ознайомлюються з основними вимогами Законів України, що регламентують здійснення банками касових операцій, рівнем відповідальності працівників, які працюють з готівковими коштами, вимогами нормативно-правових актів Національного банку України, зокрема, Постанови Правління Національного банку України від 25 вересня 2018 року № 103 "Про затвердження Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні".
 
Зміст курсу:
 
I. Нова редакція інструкції про ведення касових операцій банками в Україні
 
1. Стратегічні напрямки розвитку готівкового обігу в Україні
 
2. Нова редакція Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні
   2.1. Перехід на Єдиний договір банківського обслуговування
   2.2. Забезпечення банків готівкою
   2.3. Документальне оформлення касових операцій.
   2.4. Застосування банками електронного документообігу та електронного підпису
 
3. Зміни в законодавстві України
 
II. Операції з банківськими металами через каси уповноважених банків
 
1. Організація операцій з банківськими металами в касі уповноваженого банку
2. Вимоги щодо проведення операцій з банківськими металами, монетами із дорогоцінних металів (в т.ч. інвестиційними монетами НБУ) в операційних касах уповноважених банкі
3. Касові документи по операціях з банківськими металами (види, заповнення)
4. Експерти по роботі з банківськими металами
 
III. Особливості здійснення касових операцій в іноземній валюті:
 
1. Приймання-видача готівки іноземної валюти через каси банку (відповідно до Інструкції про касові операції в банках України, затвердженої постановою Правління НБУ від 01.06.2011 №174, Правила використання готівкової іноземної валюти на території України
2. Проблемні питання здійснення валютно – обмінних операцій
3. Особливості здійснення касових операцій із застосуванням платіжних карток. Положення про порядок емісії спеціальних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням
 
IV. Робота з готівковою валютою (EURO, USD, GBP, JPY, CHF), системи захисту та методи визначення фальсифікатів. Методи дослідження банкнот, цінних паперів, дорожніх чеків та фінансових документів. 
 
V. Фінансовий моніторинг касових операцій
 
1. Огляд та визначення продуктів у яких здійснюється фінансовий моніторинг касових операцій.
2. Ідентифікація клієнтів при здійсненні касових операцій та порядок її проведення.
3. Документування ідентифікації клієнтів, які проводять касові операції
4. Виявлення операцій, що підлягають обов’язковому фінансового моніторингу
5. Виявлення операцій, що підлягають внутрішньому фінансовому моніторингу
6. Моніторинг операцій з метою запобігання фінансування тероризму  
7. Відповідальність працівників  
 
VІ. Підготовка касирів з питань забезпечення безпеки касових операцій. Шахрайство при обслуговуванні поточних та депозитних рахунків
 
1. Попередження та виявлення шахрайських дій
    1.1. Огляд шахрайських дій при здійсненні касових операцій та операцій із поточними та депозитними рахунками. Внутрішнє та зовнішнє шахрайство
    1.2. Протидія шахрайству як поєднання заходів попередження та заходів виявлення (моніторингу)  
    1.3. Протидія та виявлення шахрайських дій із ідентифікаційними даними
    1.4. Протидія та виявлення шахрайських дій із платіжними документами, доступом до рахунків, готівковими коштами
    1.5. Протидія шахрайським операціям, що пов’язані із використанням системи Клієнт-Банк 
    1.6. Застосування технічних засобів попередження та виявлення шахрайських дій
    1.7. Страхування випадків шахрайських дій
    1.8. Відповідальність працівників
 
2. Забезпечення безпеки проведення касових операцій та операцій із поточними та депозитними рахунками
 
    2.1. Вимоги НБУ щодо здійснення касових операцій та безпечного зберігання цінностей
    2.2. Загрози безпечної діяльності банківської організації при здійсненні касових операцій та операцій з поточними та депозитними рахунками
    2.3. Створення та використання системи відео нагляду (оглядовий та ідентифікаційний відео нагляд)
    2.4. Застосування тривожної та охоронної сигналізації
    2.5. Інші технічні та організаційні заходи безпеки
    2.6. Страхування випадків пограбувань, крадіжок зі зламом,  актів вандалізму
     2.7. Відповідальність працівників, охоронних компаній
    2.8. Огляд змін вимог НБУ щодо облаштування робочих місць касирів.    
 
3. Забезпечення безпеки операцій з депозитними скриньками
    3.1. Огляд випадків шахрайства з депозитними скриньками.
    3.2. Попередження та виявлення шахрайства з депозитними скриньками.
 
VІІ. Система захисту та методики визначення ознак справжності та платіжності банкнот іноземної та національної валюти
 
1. Загальні відомості щодо системи захисту банкнот від підроблення та способи її імітації:
    1.1. Технологія виготовлення та загальні властивості банкнотного паперу;
    1.2. Елементи захисту паперової основи (водяні знаки, захисні стрічки та волокна) та способи їх імітації; 
    1.3. Загальні ознаки способів нанесення зображень на справжніх та підроблених банкнотах (поліграфічний друк - офсетний, високий, металографський та трафаретний; репродукційні технології – струменевий друк, електрофотографія);
    1.4. Спеціальні фарби та оптично-змінні елементи; спеціальні види  
    1.5. Поліграфічного захисту (мікротексти, орловський друк, латентні зображення, антисканерні сітки).
 
2. Порівняльна характеристика систем захисту банкнот гривні 2003-2007 років випуску та нових банкнот зразка 2015- 2018р.
3. Статистичні дані щодо вилучення з обігу та основні види підробок банкнот гривні.
4. Правила визначення платіжних ознак та обміну банкнот національної валюти. Різані та комбіновані банкноти гривень.
5. Статистичні дані та основні ознаки підроблених банкнот доларів США, що вилучаються з обігу в Україні
 
VІІІ. Удосконалення існуючих норм захисту приміщень банків в Україні
 
1. Основні засади Правил з організації захисту приміщень банків України, затверджених постановою Правління НБУ від 14.08.2018 № 93, зі змінами (далі – Правила № 93)
2. Актуальні питання з організації охорони приміщень банків відповідно до вимог Правил № 93.
3. Актуальні питання з технічної укріпленості приміщень банків відповідно до вимог Правил № 93.
 
 
Інструктори програми
Богатирьов Герман Васильович –заступник директора Департаменту грошового обігу – начальник управління автоматизації та механізації технологічних процесів готівково-грошового обігу Департаменту грошового обігу Національного банку України
 
Гришачкіна Наталія Борисівна - начальник відділу контролю роботи з готівкою банків та небанківських установ управління автоматизації та механізації технологічних процесів готівково-грошового обігу Департаменту грошового обігу Національного банку України
 
Іщенко Алла Сергіївна -Керівник бізнес-напрямку "Банківські метали та пам'ятні монети України" українського банку. Офіційний представник в Україні ряду зарубіжних монетних дворів, експерт ринку банківських металів з досвідом створення бізнес-напрямку банківських металів у системному комерційному банку
 
Каменецький Станіслав Володимирович- бізнес-тренер, практичний психолог. Спеціалізується на адаптації та впровадженні психотехнологій впливу в сферу бізнес-комунікацій: переговори, продаж, управління, стягнення боргів. Має вищу юридичну і психологічну освіту. Вивчав Еріксоніський гіпноз і нейролінгвістичне програмування (НЛП) у провідних фахівців: Бетті Елліс Еріксон (США), Герман Делль (Мюнхен), К. Коваленок, А. Виноградов, Т. Гагин, С. Горін (Москва)
 
Луценко Михайло Олександрович - заступник начальника відділу дослідження і захисту грошей управління організації виготовлення і захисту грошей Департаменту грошового обігу Національного банку України
 
Пристинський Ігор Леонідович- Начальник Управління банківської безпеки АТ «ПІРЕУС БАНК МКБ»
 
Строчков Валерій Іванович – начальник відділу дослідження та захисту грошей Департаменту грошового обігу Національного банку України
  
Шульга Валентина Іванівна– начальник відділу організаційно-технічного забезпечення діловодства управління організації діловодства Секретаріату Правління Національного банку України

Форма реалізації програми
Програма проводиться в Центрі двічі на рік

Сертифікати та свідоцтва
Учасники курсу отримують Диплом НЦПБПУ про підвищення кваліфікації
 
 
Для уточнення дати проведення курсу перейдіть, будь ласка, на сторінку "Календар семінарів
 
 
{spoiler=Оформити заявку}

{form=2}

{/spoiler}

 

Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Програма-практикум "Професійний аналіз підприємства-позичальника"

ПРОГРАМА
ПРОФЕСІЙНИЙ АНАЛІЗ ПІДПРИЄМСТВА-ПОЗИЧАЛЬНИКА
практикум з фінансової діагностики бізнесу у контексті
управління кредитними операціями банку
 
складається з П'ЯТЬОХ модулів:
 
 
Модуль 1. «Системний аналіз фінансової звітності позичальника»
 
Модуль 2. «Діагностика та моніторинг проблем підприємства»
 
Модуль 3. «Оцінка грошових потоків та робочого капіталу»

Модуль 4. «Професійна оцінка інвестиційного проекту» 

Модуль 5. «Оцінка бізнесу і фінансова реструктуризація» 

Практикум «ПРОФЕСІЙНИЙ АНАЛІЗ ПІДПРИЄМСТВА-ПОЗИЧАЛЬНИКА» корисний для менеджерів банків, які ведуть роботу з підвищення ефективності прийняття кредитних рішень та прагнуть до системного підходу для вирішення проблем кредитного аналізу.
 
Основа програми:
- комплекс сучасних методик і інструментів для полегшення пошуку причин виникаючих труднощів в бізнесі позичальника;
- вироблення превентивних заходів та відповідних рекомендацій для мінімізації кредитного ризику.
 
Ви отримаєте:
- практичні приклади і аналіз ситуацій (кейсів) щодо підприємств-позичальників з оптової та роздрібної торгівлі, фармахіма, енергетичної та харчової промисловості, агробізнесу, зв'язку і IT-послуг, будівельної та інших галузей;
- ряд кейсів розглядатимуться в міжнародному контексті – проаналізовані фінансові рішення, звітність позичальників та емітентів з України, Росії, Білорусі, США та ін.
- комплект роздаткових матеріалів - книгу зі слайдами презентацій, глосарій, практикум (кейси, практичні завдання та ін.).
 
Ви дізнаєтесь:
- як правильно пов'язати цілі кредитного аналізу з вмістом фінансових рішень, як організована робота фінансових служб у підприємств-позичальників;
- на що ставити акцент при підготовці фінансової інформації під час складання фінансових звітів позичальника та проведення кредитного аналізу; про структуру і взаємозв'язок основних звітних форм - балансу, звіту про фінансові результати та звіту про рух грошових коштів;
- як результативно проводити оцінку якісних факторів і кількісних показників бізнесу-позичальника з позиції кредитора;
- як враховувати галузеву специфіку в аналізі фінансової звітності та управлінні кредитними ризиками
- як враховувати фактори, які визначають здатність компанії до збалансованого зростання;
- як виявляти причини проблем і прогнозувати можливі фінансові утруднення позичальника, за якими напрямами можна проводити фінансове оздоровлення бізнесу;
- основні стратегії фінансування і управління робочим капіталом компанії-позичальника.
 
Ви навчитесь:
- класифікувати й упорядковувати ключові кредитні ризики;
- проводити експрес-діагностику фінансового стану компанії, оцінювати основні фінансові показники та коефіцієнти, їх взаємозв'язок;
- визначати «вузькі місця» і проблемні зони в ході кредитного аналізу позичальника;
- здійснювати аналіз операційного та фінансового лівериджу  (важеля) бізнесу з урахуванням альтернативних програм фінансування;
- контролювати операційний та грошовий цикл підприємства;
- здійснювати моніторинг і контролювати грошові потоки компанії-позичальника;
- оцінювати ключові показники в менеджменті робочого капіталу, інтерпретувати їхній взаємозв'язок.
 
Програма рекомендується керівникам і фахівцям підрозділів банків і кредитних організацій:
- топ-менеджерам комерційних банків, керівникам філій і відділень;
- кредитних і інвестиційних департаментів і комітетів;
- ризик - менеджерам; відповідальних за аналіз і оцінку ризиків потенційних позичальників;
- моніторингу та роботи з проблемними кредитами;
- проектного фінансування та управлінь фінансування оборотного капіталу;
- відповідальних за аналіз і оцінку фінансового стану емітентів облігацій та інших цінних паперів;
- кредитних і фінансових експертів, консультантів в області кредитного аналізу.
 
 
СТРУКТУРА ПРОГРАМИ

 
МОДУЛЬ 1
 
СИСТЕМНИЙ АНАЛІЗ ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ ПОЗИЧАЛЬНИКА
 
___________ р.
ПЛАН:
 
1. Оцінка фінансового стану корпоративного клієнта банку в умовах кризи: основні підходи і проблеми (вступний кейс і дискусія; «Заповіді кредитного офіцера»). Дерево кредитного рішення (чотири фундаментальні помилки кредитора)
2. Бізнес через призму фінансів: вартісний цикл підприємства. Цілі і класифікація фінансових рішень (модель SOFIA), їхнє віддзеркалення в корпоративній звітності
 
Бонус: Психологія кредитора і позичальника (дискусія). Теорія агентів та асиметрична інформація. Типологія фінансових фахівців
 
3. Послідовність проведення фундаментального фінансового аналізу, «міфи» і «рифи» фінансової діагностики. Бази порівняння фінансових показників.
4. Підготовка інформації щодо компанії-позичальника (приклад). Кому і навіщо необхідна транспарентність бізнесу, її основні компоненти (відео-кейс).
5. Практикум аналітичної роботи на базі корпоративної звітності (кейс).  Читання основних статей балансу і ОПіУ: точка зору кредитного експерта. Розуміння динаміки і взаємозв'язку основних фінансових документів: балансу, звіту про фінансові результати, звіту про грошові потоки. Аналітичний баланс. Агрегація і коригування звітних форм (кейс).
6. Методи кількісного аналізу фінансової звітності. Оцінка абсолютних показників. Комплексне практичне завдання (кейс).
7. Результативність аналітичної роботи і висновків. МСФЗ проти П (С) БО: відмінність результатів аналізу в залежності від системи (стандартів) обліку. Визначення максимальної суми можливого кредиту.
8. Техніка і практичні прийоми для проведення вертикального та індексного аналізу (приклади). Оцінка тенденцій розвитку компанії-позичальника. Аналіз зростання. Виявлення ключових відхилень і статей (практичне завдання, кейс)
9. «Розбір польотів» за результатами виконання комплексного практичного завдання (частини 1 та 2)
10. Аналіз якісних чинників: оцінка галузі і стратегії Бізнесу (приклади)
11. Матриця фінансових показників - системний підхід до аналізу коефіцієнтів (кейс, частина 3). Економічний сенс ключових коефіцієнтів
12. Структура й написання висновків за підсумками комплексного аналізу фінансової звітності. Відмінності в техніці фінансового аналізу залежно від потреб: точка зору кредитора (короткострокового і довгострокового) та інших користувачів (приклади з аналітичних звітів). Мінікейс.
13. Сесія питань і відповідей (Підсумки модуля) 
 
 МОДУЛЬ 2
 
ДІАГНОСТИКА ТА МОНІТОРИНГ ПРОБЛЕМ ПІДПРИЄМСТВА
 
___________ р.
ПЛАН:
  1. Принципи ефективного кредитного аналізу в нових реаліях (відео-кейс). Побудова систем оцінки кредитоспроможності в міжнародній та вітчизняній практиці
  2. Ц.Е.Н.З.О.Р. – авторська методика комплексної оцінки кредитоспроможності. Надійність та репутація позичальника - ключові елементи кредитного ризику
  3. Звітність, підтверджена аудитором: вимоги банку та ступінь зобов’язання для позичальника. Форма та зміст аудиторського звіту
  4. Як уникнути 'культу вантажу' (cargo cult) в кредитному і фінансовому аналізі?
  5. Експрес-діагностика, факторний аналіз та планування за допомогою систем фінансових коефіцієнтів (зразки та міні-кейси)
  6. Формування структури капіталу підприємства позичальника: аналіз байдужості EBIT-ROE. Фундаментальні умови фінансування (кейс і авторські розробки)
  7. «Чіпкі питання кредитора» (відео-кейс). Причини фінансової неспроможності підприємства. Результати поглибленої діагностики проблем компанії-позичальника: вузькі місця та термінові заходи
  8. Методи прогнозування банкрутства позичальника: класичні інструменти та їх ефективність і проблеми застосування в Україні та економіках країн, що розвиваються
  9. Проблема «творчої бухгалтерії». Фінансові та нефінансові індикатори наближення дефолту(кейс) 

Бонус: Типологія власників та топ-менеджерів (модель ZOO-S&D) 

  1. "Блиск і вбогість" традиційного фінансового аналізу (дискусія). Методика прогнозування Аргенти, як інструмент діагностики проблем якісного характеру
  2. Моніторинг клієнта-позичальника та проблемних кредитів: системний підхід. Цілі, ресурси та види моніторингу (зворотних зв'язків)
  3. Виявлення маніпуляцій з фінансовою звітністю в теорії та на практиці. Метод Бениша: можливості та обмеження
  4. Коли кредитний аналіз та моніторинг позичальника є ефективним?

Сесія питань і відповідей (Підсумки модуля) 

МОДУЛЬ 3
 
ОЦІНКА ГОРОШОВИХ ПОТОКІВ ТА РОБОЧОГО КАПІТАЛУ
 
___________ р.
ПЛАН: 
  1. Точка зору банку на управління операційним результатом підприємства-позичальника. Економічна криза і найважливіші рішення короткострокового характеру (відео-кейс)
  2. Аналіз галузі та кеш-фло позичальника в системі кредитного аналізу. Практичне завдання «10 галузей» 
  3. Операційний цикл: характерні галузеві особливості. Профіль бізнесу і профіль галузі: порівняльний аналіз. Специфіка кредитного аналізу підприємств різних секторів економіки (виробництво, оптова та роздрібна торгівля, послуги) 
  4. Практичний аналіз грошового циклу. Оцінка потреб компанії в оборотному капіталі: точка зору кредитора (мінікейси)
  5. Структура витрат підприємства-позичальника та основи CVP-аналізу. Операційний ливеридж та його вплив на результат і беззбитковість бізнесу (кейс)
  6. Фінансовий ризик, як похідне фінансового важеля. Вплив альтернативних варіантів фінансування підприємства. Ефект загального ливереджу 
  7. Стратегії фінансування оборотного капіталу: агресивна, консервативна, помірна (відео-кейс)
  8. Управління грошовими потоками (мінікейси). Ключові кеш-фло: операційні, інвестиційні та вільні грошові потоки. Грошові потоки до кредиторів і інвесторів компанії. Розгляд грошових потоків на рівні холдингу. Кредитори vs власники і менеджмент підприємства-позичальника (рольова гра «Рада директорів»)

Бонус: Пошук компромісу в разі проблемного кредиту: стратегія і тактика 

  1. Аналіз звіту про рух грошових коштів. Складання Звіту прямим і непрямим методом. Акценти кредитора при аналізі Звіту: ключові статті та показники (приклади)
  2. Джерела короткострокового фінансування підприємства-позичальника. Позики під заставу дебіторки або факторинг? (Дискусія). Заходи по залученню коштів 
  3. Менеджмент дебіторської та кредиторської заборгованості (кейс). Технологія прискорення інкасації. Цілі і результативність кредитної політики підприємства-позичальника 
  4. Порівняння торгового і комерційного кредиту: аналіз знижок. Розрахунок ефективної ціни торгового кредиту (приклад)
  5. Вплив методу обліку запасів на фінансові показники компанії-позичальника (практичне завдання). Факторний аналіз поточної ліквідності підприємства. Основні заходи по підвищенню ліквідності балансу

Сесія питань і відповідей (Підсумки модуля).

  
МОДУЛЬ 4
 
ПРОФЕСІЙНА ОЦІНКА ІНВЕСТИЦІЙНОГО ПРОЕКТУ
 
___________ р.
 
1. Якість кредитного портфелю банку та інвестиційного портфеля позичальника: схожість, відмінність і основні проблеми. Ввідний кейс "Банк N" (дискусія).
2. Ризик нецільового використання кредиту і превентивні заходи банку. Мета інвестиційного проекту. Метод The Capital Assets Pricing Model (САРМ) і стратегія банку на ринку інвестицій.
3. Бізнес-план позичальника: оцінка і моніторинг. Відмінність точок зору розробника проекту і інвестора (кредитора).
4. Типові помилки позичальника в прогнозуванні грошових потоків і проектуванні інвестиційних проектів.
 
Бонус  Гра розуму та бюджетування: к впливає психологія учасників процесу на його результат
 
5. Критерії оцінки ефективності інвестиційних проектів: 'статичні', дисконтовані, соціальні. Методи NPV, DPB, IRR і інші критерії : переваги та недоліки. Що робити якщо різні критерії оцінки проекту суперечать один одному?
6. Вибір ставки дисконту: основні підходи. Оцінка ризиків інвестиційного проекту. Коректний облік інфляції і інвестицій в оборотний капітал. Ранжирування проектів і раціонування інвестиційного капіталу.
7. Сесія питань і відповідей (Підсумки дня).
8. Облік кредиту та інших джерел в прогнозному кеш-флоу проекту. Метод власного капіталу. Бюджетування капіталовкладень в умовах невизначеності.
9. Аналіз чутливості проекту і сценарний аналіз бізнесу позичальника: правильні питання. Шкала інвестиційних можливостей і маржинальная вартість капіталу.
10. Практикум: проекти по девелопменту та будівництву; по нарощуванню виробничих потужностей в м’ясоперобці по реконструкції пивоварні і інші приклади з різних галузей.
11. Забезпечення кредиту. Оцінка необхідної величини, вартості та якості застави: ключові підходи. Нестандартне забезпечення кредиту (відео-кейс). Запаси, як об'єкт інвестицій і об'єкт запоруки. Ліквідність запоруки: шляхи визначення.
12. Класифікація і визначення фінансового класу позичальників. Висновки аналітика за результатами аналізу кредитоспроможності позичальника (приклади і мінікейси).
13. Роль банку і проектне фінансування. Перспективи ринків кредитування.
14. Я яких напрямках слід банку розвинути техніку кредитного аналізу підприємства-позичальника?
Сесія питань та відповідей   
 
 
МОДУЛЬ 5
 
ОЦІНКА БІЗНЕСУ І ФІНАНСОВА РЕСТРУКТУРИЗАЦІЯ
 
___________ р.
 
Увага! В програмі можливі зміни.
 
 
АВТОР ТА ВЕДУЧИЙ ПРОГРАМИ:
СОРОКІН Михайло Едуардович - PhD (Finance), MBA (Banking), директор Центру розвитку фінансового менеджменту Міжнародного інституту бізнесу (МІБ-Україна); практикуючий консультант вітчизняних і міжнародних компаній і банків, досвід фінансової експертизи понад 200 бізнес проектів в Україні і СНД, автор програми «Фінансовий майстер-клас», «Фінанси у дії», «Прайм-кредит», чисельних публікацій і ряду оригінальних розробок в області корпоративних фінансів і кредитного аналізу (моделі SOFIA®, ЦЕНЗОР®, Матриця фінансових показників ®, факторний аналіз ліквідності тощо).
 
 
Форма реалізації програми:
Програма проводиться в Центрі раз на рік, складається з чотирьох модулів.
 
 
Свідоцтва про навчання:
Учасники окремих модулів отримують Свідоцтва Національного центру підготовки банківських працівників України.
Учасники всієї програми отримують Свідоцтво державного зразка про підвищення кваліфікації.
 
 
Дати проведення модулів програми:
Для уточнення дати проведення курсу зверніться до менеджерів Центру телефонами: (044) 501-79-18, (044) 253-07-02

e-mail:   center@nctbpu.org.ua

 
Модуль 1. «Системний аналіз фінансової звітності позичальника» 
 
Модуль 2. «Діагностика та моніторинг проблем підприємства»
 
Модуль 3. «Оцінка грошових потоків та робочого капіталу» 
 
Модуль 4. «Професійна оцінка інвестиційного проекту»
 
Модуль 5. «Оцінка бізнесу і фінансова реструктуризація» 
 
 
Розклад на сторінці "Календар семінарів"
 
 
Реєстрація: (+38044) 501-7918, 253-0702, center@nctbpu.org.ua

 

{spoiler=Оформити заявку}

{form=2}

{/spoiler}




Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Документарні операції та фінансування міжнародної торгівлі

Курс дає уявлення про різні види і схеми фінансування міжнародної торгівлі з використанням акредитивів, гарантій та векселів. Слухачі не тільки ознайомляться з такими схемами фінансування як: пост-імпортне фінансування, перед-і пост-експортне фінансування, довгострокове фінансування під гарантії ЕКА, форфейтинг, банківські акцепти і т.п.), але також отримають і практичні навички роботи з деякими схемами роботи.

В цілому курс може бути корисний всім, кому потрібно краще зрозуміти практику операцій фінансування міжнародної торгівлі, а також можливості та ризики, пов'язані з даною діяльністю.
 
Зміст курсу:
 
1. Ризики в міжнародній торгівлі
  1. Політичні ризики
  2. Ризик непоставки / неналежної поставки
  3. Ризик неплатежу
  4. Валютний ризик
  5. Інші ризики (ризик невиконання контракту, ризик визнання контракту недійсним, кредитний ризик, ризик зміни вартості товару та контракту)
 
2. Інструменти, які мінімізують або усувають ризики в торгівлі (документарні акредитиви, банківські гарантії, документарне інкасо)
  1. Вибір продукту – коли і який інструмент  використовуємо
  2. Документарні інструменти та правила Інкотермс
 
3. Документарне інкасо
  1. Механізм проведення операцій за документарним інкасо
  2. Уніфіковані правила по інкасо
  3. Ефективне використання інкасо
 
4. Банківські гарантії та резервний акредитив
  1. Визначення банківської гарантії. Учасники гарантійних відносин.
  2. Типи та види банківських гарантій.
  3. Особливості правового регулювання гарантій в Україні.
  4. Резервні акредитиви (акредитиви стендбай). Міжнародні  правила по резервних акредитивах (ISP98), публікація МТП №590.
 
5. Документарні акредитиви
  1. Юридичні аспекти
    • Історія виникнення акредитиву
    • В яких випадках використовується акредитив як інструмент платежу?
    • UCP 600, акредитиви в зарубіжному законодавстві та в Україні
    • Учасники акредитивної угоди
    • Підготовка умов контракту з розрахунками акредитивами
    • Правила Інкотермс
    • Принцип автономії акредитиву та принцип відповідності документів умовам акредитиву
  2. Процедура роботи по акредитиву
    • Контрактні взаємовідносини в акредитивній транзакції – розрив між «комерційною» транзакцією та «банківською» транзакцією
    • «Конструювання» ефективних умов акредитиву, підбір документів, умов
    • Відкриття акредитиву
    • Авізування акредитиву
    • Виконання акредитиву. Виконання акредитиву шляхом  платежу / відстроченого платежу / акцепту трати та їх оплаті з настанням строку. Негоціація документів. Ризики
    • Роль та відповідальність виконуючого банку, взаємовідносини між банком-емітентом та виконуючим банком. Відповідальність банка-емітента
    • Підтвердження акредитиву. Відкрите та «мовчазне» підтвердження. Відповідальність підтверджуючого банку
    • Рамбурсування по акредитиву
    • Перевірка документів по акредитиву, стандарти перевірки по UCP 600
  3. Документи по акредитиву
    • Які документи використовуються звичайно в акредитивній угоді, види документів
    • Транспортні документи
    • Товаророзпорядчі документи. Документи, які мають  обмежене обертання, індосування документів
    • Підробка документів, відсутність вантажу – шахрайські операції по акредитивам (fraud оperations)
  4. Особливі види та конструкції акредитивів
    • Фінансування посередників – трансферабельні та  back-to-back акредитиви
    • Револьверні акредитиви
    • Резервні акредитиви
    • Акредитиви з «червоним» застереженням
    • Цесія (переуступка виручки по акредитиву)
  5. Облік акредитивних операцій
 
6. Торгове фінансування (TRADE FINANCE)
  1. Коротко- та середньострокове фінансування
    • Постімпортне фінансування
    • Основні умови постімпортного фінансування
    • Дисконтування документів
    • Основні умови при дисконтуванні документів
    • Зразок умов акредитиву та трати при дисконтуванні документів
    • Fraud. Увага, шахрайські операції!
    • Перед-експортне фінансування
    • Приклад перед-експортного фінансування
    • Пост-експортне фінансування
  2. Міжнародний факторинг
    • Міжнародний факторинг. Основні умови
    • Конвенційний та конфіденційний факторинг
    • Прямий та непрямий факторинг
    • Розкритий та нерозкритий факторинг
    • Приклад. Прямий розкритий факторинг
    • Факторинг в Україні
  3. Банківський акцепт
    • Вексель та пов‘язані з ним поняття
    • Іменний та бланковий індосамент
    • Процедура роботи по банківському акцепту
  4. Акцептний кредит
  5. Рамбурсний кредит
 
7. Експортне фінансування (EXPORT FINANCE)
  1. Середньо- та довгострокове фінансування під гарантії експортних кредитних агенцій (ЕКА)
    • Групи ризику згідно класифікації Організації Економічного Співробітництва та Розвитку (ОЕСР)
    • Основні характеристики фінансування за участю  ЭКА (згідно інструкціям та рекомендаціям Бернського Союзу)
    • Кредити Покупцям (Buyers Credits) и Кредити Продавцям (Suppliers Credits)
    • Приклад розрахунку Стартової точки іноземним банком-кредитором (розрахунок середньозваженої  дати поставки)
    • Приклад - Процедура прийняття рішення про  страхування ЕКА HERMES (Німеччина)
    • Загальні критерії ЭКА для надання експортної гарантії
  2. Міжнародний форфейтинг
    • Історія виникнення форфейтингу
    • Міжнародний форфейтинг. Основні умови
    • Строки та вартість фінансування
    • Особливості форфейтингу
    • Документація
    • Об‘єкти дисконтування (інструменти) форфейтингу,  які найбільш часто зустрічаються
    • Методи та приклад розрахунку дисконту
    • Зразки деяких об‘єктів (інструментів) форфейтингу
    • Оформлення векселя, аваль та індосамент на векселі
    • Схема форфейтингу з використанням перевідних векселів
    • Порівняльна характеристика факторингу та форфейтингу
  3. Особливі види фінансування міжнародної торгівлі
    • Проектне фінансування
    • Зустрічна торгівля
    • Фінансування поставок біржових товарів
 
Інструктори курсу:
 
Коваленко Олег Станіславович – Керівник Департаменту документарних та вексельних операцій КБ «Приватбанк»
 
Цвик Дмитро Петрович - Начальник Відділу розвитку документарного бізнесу Управління торгового фінансування та документарних операцій Першого українського міжнародного банку
 
Озель Дмитро Миколайович - Заступник начальника управління документарного бізнесу, керівник напрямку документарних операцій Державного експортно-імпортного банку України. Член Банківської комісії Українського національного комітету МТП. Має більше ніж 15 років досвіду роботи в управлінні документарного бізнесу Укрексімбанку. Брав участь у розробці змін до нормативно-правових актів НБУ з питань акредитивних та гарантійних операцій. Брав участь в розробці та впровадженні дистанційних курсів по документарним операціям для співробітників банку
 
Шовкалюк Володимир Валерійович - Начальник Управління документарних операцій Департаменту корпоративного банкінгу та транзакційного бізнесу АБ «УКРГАЗБАНК»
 
Харченко Алла Борисівна - Начальник управлiння документарних операцiй та валютного контролю Державного експортно-iмпортного банку України
 
 
Сертифікати та свідоцтва
Учасники курсу отримують Диплом НЦПБПУ про підвищення кваліфікації
 
 
 
Для уточнення дати проведення курсу перейдіть, будь ласка, на сторінку "Календар семінарів"
 

{spoiler=Оформити заявку}

{form=2}

{/spoiler}
 
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Організація фінансового моніторингу в банківських установах

Кваліфікаційна програма навчання за темою: «Організація фінансового моніторингу в банківських установах» затверджена Національним банком України як програма підвищення кваліфікації керівників та спеціалістів всіх рівнів підрозділів фінансового моніторингу банківських установ.
Основними видами занять є лекційні, практичні, а також самостійна робота слухачів. По закінченню навчання проводиться кваліфікаційний іспит, шляхом тестування. При успішному складанні кваліфікаційного іспиту фахівцю видається свідоцтво державного зразка про підвищення кваліфікації.

Зміст курсу:
 

Тема 1. Міжнародні стандарти у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення 

Тема 2. Нормативно-правове забезпечення здійснення фінансового моніторингу 

Тема 3. Відповідальність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення 

Тема 4. Належна перевірка клієнтів на етапі встановлення ділових відносин та в процесі обслуговування. Моніторинг ділових відносин

Тема 5. Виявлення інструментів та способів легалізації корупційних доходів. Взаємодія Держфінмоніторингу з банківськими установами

Тема 6. Типології. Інструменти оперативного аналізу. ІТ рішення. Джерела даних для внутрішнього контролю, в т.ч. відкриті джерела інформації

Тема 7. Особливості здійснення банками фінансового моніторингу при виконанні ними функцій професійних учасників ринку цінних паперів

Тема 8. Система протидії відмиванню доходів, отриманих злочинним шляхом в банку. Внутрішній контроль

Тема 9. Ризик – орієнтовний підхід до аналізу операцій клієнтів. Виявлення клієнтів з ризиковою діяльністю

Тема 10. Система управління ризиками відмивання коштів/фінансування тероризму

Тема 11. Управління ризиками легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення

Тема 12. Проведення ідентифікації, верифікації та вивчення клієнтів: проблемні питання виявлення та обслуговування «РЕР». Заходи удосконалення існуючих систем та процесів

Тема 13. Виявлення ознак «фіктивності» клієнтів. Реалізація механізму відмови в обслуговуванні клієнтів

Тема 14. Аналітична діяльність в сфері протидії відмивання коштів/фінансування тероризму

Тема 15. Ефективний фінансовий моніторинг: автоматизація процедур належної перевірки

Тема 16. Автоматизація систем фінансового моніторингу в банківській установі

Тема 17. Валютний нагляд

Тема 18. Поглиблений аналіз зовнішньоекономічних операцій клієнтів банку, виявлення індикаторів ризикових операцій

Тема 19. Впровадження законодавства FATCA- проблематика та процедури визначення контрольованих рахунків клієнтів

 
 
Інструктори програми:
Провідні фахівці Департаменту фінансового моніторингу Національного банку України.
 
Алєксєєв Дмитро Вадимович- начальник відділу комплаєнс ризику фінансового моніторингу Акціонерного Банку «Південний» 

Васюк Максим Володимирович – начальник відділу інформаційно-аналітичного забезпечення фінансового моніторингу управління аналізу ризиків та типологічних досліджень Департаменту фінансових розслідувань Державної Служби фінансового моніторингу України 

Горбенко Ганна Валеріївна - Директор департаменту фінансового моніторингу АТ «ПУМБ»

Єфремов Олег Анатолійович- Директор департаменту фінансового моніторингу АТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК» 

Іванець Аліна Миколаївна - начальник Управління регулювання фінансового моніторингу Департаменту фінансового моніторингу АТ «ПУМБ»

Ковалюк Євген Ігорович-Начальник відділу управління ризиками фінансового моніторингу Департаменту контролю і фінансового моніторингу АТ «КРЕДОБАНК». Досвід роботи у банківський сфері (спеціальність – фінансовий моніторинг) – понад 8 років. Основні напрямки діяльності – виявлення публічних діячів та близьких/пов’язаних з ними осіб; аналіз структури власності юридичних осіб з метою встановлення кінцевих бенефіціарних власників; недопущення ризикової діяльності у сфері фінансового моніторингу; методологічне забезпечення та навчання працівників банку з питань ідентифікації, верифікації клієнтів та управління комплаєнс-ризиком фінансового моніторингу. Має практичний досвід автоматизації процесу виявлення схемних операцій клієнтів 

Колеснікова Ольга Григорівна - начальник управління фінансового моніторингу ПАТ «МТБ Банк», Член Правління – відповідальний працівник по фінансовому моніторингу. Стаж роботи в банківській системі - 20 років, з них - 15-річний досвід роботи за напрямком «фінансовий моніторинг"; більше 7 років – за напрямком "Комплаєнс" 

Королькевич Марина Василівна - Директор Департаменту валютного контролю АТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК»

Леоненко Дмитро Володимирович - фахівець з питань Compliance та податкового обліку КБ «Приватбанк»

Слободяник Людмила Володимирівна -  ССО, Директор Департаменту Комплаєнсу Райффайзен Банк Аваль

Солдатова Вікторія Юріївна - Начальник управління нагляду за операціями з іноземною валютою Райффайзен Банк Аваль 

Ткаліч Ігор Олександрович - Член Наглядової ради АТ "БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ", має більше 17 років досвіду роботи в банківській сфері. Має великий досвід в сфері фінансового моніторингу та банківської безпеки, к.ю.н. Працював в АБ «Правекс-Банк», АБ «Укргазбанк» на посадах  члена Правління банку, відповідального працівника банку з фінансового моніторингу  

 

Форма реалізації програми
Програма проводиться в Центрі у формі циклів окремих семінарів (протягом однієї програми розглядається певна кількість модулів)
Також можлива організація програми за корпоративним замовленням
 
Сертифікати та свідоцтва
Учасники курсу або п'яти і більше окремих семінарів отримують Свідоцтво державного зразка про підвищення кваліфікації

Учасники окремих семінарів отримують Сертифікат Національного центру підготовки банківських працівників України 

 

Для уточнення дати проведення курсу перейдіть, будь ласка, на сторінку "Календар семінарів
 
 

{spoiler=Оформити заявку}

{form=2}

{/spoiler}

Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Система управління ризиками в комерційному банку

Основою сучасної банківської діяльності є оптимізація параметрів ризиків, що викликає потребу у комплексному підході до створення системи управління ними. Суб'єктивність поняття "ризик" створило проблеми із класифікацією ризиків, а невизначеність цілей їх розрахунку - проблему із застосуванням кількісних методів оцінювання

Оптимізація методів та технології управління ризиками в банках стало однією з основних передумов набуття конкурентної переваги, залучення клієнтів та збільшення прибутковості банківського бізнесу. Пошук оптимального співвідношення "ризик-дохідність" із суто наукової роботи перетворився у реалії повсякденного життя служб ризик-менежменту та казначейства банків. Стрімке збільшення обсягів банківських операцій, модернізація інформаційних технологій та систем, поява інноваційних банківських продуктів привернули до цієї тематики увагу широкого кола працівників, що потребують підвищення кваліфікації та набуття практичних навичок щодо сучасних методів та технологій управління банківськими ризиками

Вузька практична направленість тематики не дозволяє розкрити її в класичних підручниках і посібниках та вимагає проведення навчання в інтерактивному режимі, із залученням кращих вітчизняних експертів в цій галузі

Структура курсу:
Блок 1. Вплив регуляторної функції Національного банку України на методи і підходи до управління ризиками в банку

  1. Нагляд на основі оцінки ризиків
  2. Аналіз і контроль виконання вимог Національного банку України
  3. Аналіз і контроль дотримання нормативів
  4. Аналіз і контроль дотримання показників -індикаторів за системою САМЕLS з врахуванням "Системи оцінки ризиків"
  5. Аналіз і контроль дотримання показників раннього реагування за системою НБУ


Блок 2. Кількісна оцінка ризиків в діяльності банку на підставі балансу та звітності

  1. Методи оцінки ризику ліквідності
  2. Методи оцінки ризику зміни процентної ставки
  3. Статистичні та економіко-математичні методи оцінки ризиків в діяльності банків


Блок 3. Система ризик-менеджменту в банках

  1. Необхідність і передумови впровадження комплексної системи ризик-менеджменту в банках
  2. Міжнародні стандарти банківського нагляду (процедури наглядового аналізу)
  3. Сучасні проблеми і перспективи регулювання банківської діяльності. Нова Базельська угода по капіталу (Базель ІІ)
  4. Рекомендації Національного банку України щодо організації та функціонування ризик - менеджменту в банках України
  5. Особливості підходу до управління банком на основі ризик-менеджменту
  6. Спектр банківських ризиків
  7. Система корпоративного управління і організаційна структура управління ризиками банку
  8. Нормативно-методичне забезпечення управління ризиками в банку
  9. Інформаційні і аналітичні системи управління ризиками банку


Блок 4. Операційний ризик - підходи органів банківського нагляду

  1. Система та методологія внутрішнього контролю і операційного ризик-менеджменту
  2. Моделі управління операційним ризиком
  3. Структура ризик-звіту по процесу
  4. Організація системи самоконтролю - зменшення витрат на контроль при одночасному підвищенні ефективності системи внутрішнього контролю


Блок 5. Управління кредитним ризиком корпоративних, роздрібних та МСБ клієнтів

  1. Роль ризик-менеджменту для банків.
  2. Визначення кредитного ризику.
  3. Особливості сектору і позичальників.
  4. Кредитна культура, кредитна технологія і кредитний цикл.
  5. Особливості адміністрування кредитних операцій.
  6. Кредитний аналіз.
  7. Кредитні рейтинги.
  8. Моделі оцінки імовірності дефолту.
  9. Loss gіven default.
  10. Ціноутворення, засноване на ризику.
  11. Портфельні методи управління кредитними ризиками.
  12. Система звітності і моніторинг портфелю.
  13. Скоринги (applіcatіon, behavіoural) як метод управління кредитним ризиком.
  14. Базель ІІ і його вимоги до управління корпоративними кредитними ризиками.


Блок 6. Методика управління ризиком ліквідності банку

  1. Посилення ролі ефективного управління ризиком ліквідності в сучасних умовах.
  2. Моделі управління ліквідністю банку (єдиного фондового пулу, строкова та змішана моделі). Індивідуальні та портфельні підходи.
  3. Структура грошової позиції банку (миттєва, строкова та умовно-постійна).
  4. Ключові показники миттєвої ліквідності (ймовірність та величина дефіциту /надлишку, їх тривалість, вартість).
  5. Складові ризику ліквідності. Ризики відпливу/припливу коштів, виникнення дефіциту/надлишку коштів, доступу до грошових ринків.
  6. Грошові кошти під ризиком відпливу та кошти під кредитним ризиком (Cash Flow at Risk).
  7. Строковість коштів до запитання.
  8. Управління позабалансовими зобов'язаннями банку.
  9. Вбудовані пут опціони - облігації з офертами.
  10. Ключові показники строкової ліквідності (розриви потоків основних сум та відсотків, швидкість нарахування відсотків, крива чистого попиту, грошова позиція).
  11. Статичний закон обертання грошей у банку.
  12. Перехідні режими діяльності банку. Приклади.
  13. Структура лімітів на розриви ліквідності.
  14. Процедура дотримання лімітів. Технологічний аспект.
  15. Організаційні заходи з управління ліквідністю: збирання заявок, адміністрування діючих угод, прогнозування та планування, робота з концентраціями та проблемними активами.
  16. Порушення строковості грошових потоків за угодами. Показники.
  17. Цінове управління попитом та пропозицією грошей. Модель пропозиції грошей.
  18. Перехід від продукт - до клієнт-орієнтованого банку. Наслідки - неявні вбудовані опціони.
  19. Класифікація клієнтів за поведінкою (час обслуговування, частота користування продуктами, схильність до перегляду договірних умов).
  20. Ціна підтримки строкової ліквідності.
  21. Зв'язок ризику ліквідності з іншими видами ризиків (кредитним, процентним, валютним, ціновим та операційним).
  22. Тригери ризику ліквідності (Principles for Sound Liquidity Risk Management and Supervision, Basel, 2008).
  23. Особливості управління ризиком ліквідності за умови кризи. Хаос та порядок.
  24. Стрес-тестування ризику ліквідності.


Блок 7. Управління процентним ризиком

  1. Процентний ризик, джерела його виникнення та основні підвиди
  2. Основні етапи управління процентним ризиком
  3. Підходи до аналізу процентного ризику з боку банківського нагляду
  4. Оцінка чистого процентного доходу (геп-аналіз)
  5. Дюрація як метод оцінки зміни економічної вартості банку
  6. Статичне та динамічне моделювання
  7. Складові системи контролю процентного ризику
  8. Методи та інструменти зниження процентного ризику


Блок 8. Ризики в картковому бізнесі

  1. Основні положення та технологічні особливості проведення операцій з платіжними картками
  2. Сутність карткового ризику та його види
  3. Система внутрішнього контролю банку
  4. Заходи моніторингу операцій в режимах On-line, Off-line
  5. Організація міжбанківського обміну даними по шахрайським операціям
  6. Шахрайство у сфері карткового бізнесу. Огляд ситуації у сфері шахрайства з платіжними картками на українському ринку та за рубежем


Блок 9. Валютний ризик

  1. Валютний ризик, джерела його виникнення та основні підвиди
  2. Основні етапи управління валютним ризиком
  3. Основні складові системи контролю валютного ризику
  4. Моніторинг валютного ризику та його основні напрями
  5. Основні методи зниження валютного ризику
  6. Підходи до аналізу валютного ризику з боку банківського нагляду
  7. Політика з управління валютним ризиком та його основні складові
  8. Оцінка ризикової вартості (VaR) як основний інструмент оцінки величини валютного ризику
  9. Бек-тестінг та його застосування для оцінки адекватності моделей оцінки валютного ризику
  10. Стрес-тестування - оцінка втрат в разі настання найбільш несприятливих подій


Блок 10. Стрес-тестування кредитного ризику

  1. Необхідність та сутність стрес-тестування
  2. Відмінність стрес-тестування для кредитного ризику від інших ризиків
  3. Макроекономічне моделювання та стрес-тестування для кредитного ризику
  4. Особливості стрес-тестів для українського ринку
  5. Спрощена модель стрес-тесту для оцінки впливу на адекватність капіталу та прибуток
  6. Складні моделі стрес-тестування для кредитного ризику
  7. Використання результатів стрес-тестів для управлінських рішень

Блок 11. План відновлення діяльності 

  1. Взаємозв'язок Плану відновлення, ризик апетиту (лімітів ризику) та результатів стрес-тестування
  2. Обов'язкові та додаткові індикатори раннього попередження
  3. Ескалація прийняття виваженого рішення системою корпоративного управління на відміну від автоматичного застосування заходів відновлення
  4. Відмінності стрес-тестування в рамках плану відновлення від Постанови НБУ № 64
  5. Важливість ідентифікації критичних функцій та контрагентів
  6. Заходи з відновлення - основа та найбільш стала частина Плану
  7. Тестування Плану - фактично меппінг заходів на результати стрес-тестування
  8. Аналіз ефективності та реалістичності Плану через призму тестування Плану

Блок 12. Процес управління проблемними активами

  1. Стратегія та оперативний план
  2. Система раннього реагування
  3. Передача заборгованості в роботу підрозділу по роботі з проблемною заборгованість
  4. Робота з проблемною заборгованістю ЮО та МСБ
  5. Робота з проблемною заборгованістю ФО
  6. Робота з стягнутим майном
  7. Розробка стратегії та оперативного плану. Впровадження системи раннього реагування
Інструктори:

Долголенко Валерій Юрійович - Керівник з питань кредитного ризик контролю департаменту корпоративних ризиків АТ "Райффайзен Банк Аваль". Займається проектами з приведення корпоративного ризик-менеджменту Банку у відповідність до Європейських стандартів. Брав участь в міжнародних конференціях з оцінки кредитних ризиків та автоматизації процесів в Австрії, Чехії, Словаччині, США

Задніпровська Оксана Григорівна – Член Правління, Директор  з ризиків АТ "АСВІО БАНК". Має стаж викладацької роботи і керівної роботи в банківських і фінансових установах більше 25 років, в т.ч. на посадах  керівника економічного управління, управління цінних паперів, управління внутрішнього аудиту, управління аналізу і ризиків, департаменту ризиків, Заступника, Першого заступника Голови Правління банку. Має публікації фахових виданнях з питань аналізу і управління ризиками. Співавтор учбового посібника «Банківські операції»." Співавтор і Директор Програмного комплексу «Аналізатор активів і пасивів банку», що функціонує в банках України. 

Пономарьов Володимир Миколайович -  директор Департаменту ризик-менеджменту АБ "Укргазбанк" 

Тарас Проць – Член Правління АТ «ОТП Банк». Відповідає за бізнес-лінію ризик-менеджменту. Має 19-ти річний досвід роботи у фінансовій сфері.

Уваров Костянтин Володимирович – к.е.н., CRO у ПАТ "Розрахунковий центр", досвідчений фахівець з питань управління ризиками. В банківській системі 27 років, у ризик-менеджменті понад 19 років. У 2003-2005 роках працював на посаді Радника Голови Національного банку України. Координатор робочих груп з розробки Методичних рекомендацій щодо організації та функціонування систем ризик-менеджменту в банках України та Методичних вказівок з інспектування "Система оцінки ризиків". Працював на керівних посадах в українських банках: ВАТ "СЕБ Банк", ВАТ "Райффайзен Банк Аваль", АТ "Сведбанк"(публічне). 

Харченко Володимир Іванович - Старший менеджер з провадження процесів кредитного ризик-менеджменту департаменту корпоративних ризиків АТ "Райффайзен Банк Аваль"

Шлапацька Ксенія Вікторівна - заступник начальника Управління ринкових і операційних ризиків ПАТ "ПУМБ", працює у сфері управління операційним ризиком більше 10 років.

  
 
Форма проведення програми
Програма проводиться в Центрі у формі циклів окремих семінарів (протягом однієї програми розглядається певна кількість тем).

Сертифікати та свідоцтва
Учасники програми або п'яти і більше окремих семінарів отримують Свідоцтва державного зразка про підвищення кваліфікації
Учасники окремих семінарів отримають Сертифікати Національного центру підготовки банківських працівників України 

 
Для уточнення дати проведення курсу перейдіть, будь ласка, на сторінку "Календар семінарів" 
 
 
{spoiler=Оформити заявку}

{form=2}

{/spoiler}

 

Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ