ПЕРШИЙ ЩОРІЧНИЙ ФОРУМ ДЛЯ КОМПЛАЄНС-ОФІЦЕРІВ «ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ ПОЛІТИК ТА ПРОЦЕДУР В ДІЯЛЬНІСТЬ БАНКІВ»

Перший Щорічний Форум для комплаєнс-офіцерів «ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ ПОЛІТИК ТА ПРОЦЕДУР В ДІЯЛЬНІСТЬ БАНКІВ» відбувся 22 - 24 вересня 2021 р. в м.Одеса за підтримки ПАТ «МТБ Банк».

11 червня 2018 р. Постановою Правління НБУ №64 було затверджено Положення про організацію системи управління ризиками в банках та банківських групах. Протягом трьох років підрозділи комплаєнс поетапно впроваджували в діяльність своїх банків необхідні політики та процедури, зазначені в Положенні, з урахуванням механізмів контролю відповідно до вимог Постанови. Багато чого вже зроблено, тож під час Форуму представники банків ділились своїм досвідом та напрацюваннями. 

Автором програми Форуму стала Христина Брухаль, Chief Compliance Officer (ССО), Директор Департаменту комплаєнс АТ «Кредобанк», яка виступила модератором однієї з секцій.

Основним модератором Форуму виступив Олег Костенко, Начальник відділу контролю виконання норм комплаєнс-контролю АТ «Альфа Банк».

Програма Форуму передбачала обговорення таких секцій:

  • Регуляторний комплаєнс, практичний досвід впровадження:
  • Ефективне управління конфліктом інтересів: вимоги регуляторів та приклади банків
  • Внутрішні розслідування, шахрайство, роль комплаєнсу. Інновації в anti-fraud технологіях
  • Управління комплаєнс-ризиком, інструменти та індикатори, які використовують банки
  • Оцінка комплаєнс-ризику у нових продуктах, значних змінах та кредитах пов'язаних із банком осіб; підходи та автоматизація
  • Управлінська звітність щодо комплаєнс-ризику: точна, повна, своєчасна
  • Практичні підходи до виконання підрозділами комплаєнс інших функцій
  • Обговорення останніх змін та проектів змін в законодавстві, до чого комплаєнс має бути готовий

та інші актуальні питання.

 

Модераторами секцій виступили фахівці з питань комплаєнс в банках України, які заохочували та ініціювали обговорення питань і підтримували активний обмін досвідом: 

Володимир Гавлицький, Chief Compliance Officer (ССО), Директор Департаменту комплаєнс, член Правління АБ «Південний» 

Любов Литовчак, Chief Compliance Officer (ССО), Директор Департаменту комплаєнс-контролю АТ «Піреус Банк МКБ» 

Дмитро Бакуменко, Chief Compliance Officer (ССО) АТ «Укрексімбанк» 

Ярослав Омельчук, Chief Compliance Officer (ССО) Начальник Служби комплаєнс, АТ «ТАСКОМБАНК» (TAS Group) 

Віра Сердюк, Chief Compliance Officer (ССО) Начальник Управління комплаєнс АТ «Перший український міжнародний банк» 

Тарас Зарівняк, Заступник директора департаменту комплаєнс – Начальник управління менеджменту фінансових злочинів АТ «Райффайзен Банк»

Михайло Шомін, Член Наглядової ради АТ «Банк Український капітал»

Марина Вощилко, Член Наглядової Ради АО «КБ «ГЛОБУС»

 

Цьогоріч у Форумі взяли участь близько 40 представників банків України, з яких 15 були присутні особисто, а для інших, на численні запити учасників, ми організували аудіо- та відео трансляцію Форуму, тож вони брали участь у обговорення в онлайні!

Цим Форумом ми започаткували новий проект та отримали багато схвальних відгуків на його підтримку, тож будемо продовжувати цю нову гарну традицію в майбутньому! 

Проведення наступного Форуму для комплаєнс-офіцерів заплановане в вересні 2022 року! 

Якщо у вас є побажання та пропозиції щодо наступних тем – пишіть нам на адресу center@nctbpu.org.ua

 


Conference 'Development of financial monitoring system in bank - results of implementation of legislations innovations and effective risk-oriented AML-measures in bank'

ІІІ Щорічна Конференція відбудеться в м. Одеса, в конференц-залі бізнес-готелю «MARLIN»

За підтримки 

Тривалість конференції 5 – 7 вересня 2021р.

Звертаємо вашу увагу на те, що ми організовуємо двосторонню аудіо- та відео трансляцію заходу, тож у вас є можливість брати участь у конференції ОЧНО або онлайн! Зауважте, що навіть онлайн ви зі своїми колегами будете повноцінними учасниками конференції.

Запрошуємо:

  • відповідальних працівників за проведення фінансового моніторингу банків, небанківських фінансових установ,
  • фахівців, відповідальних за проведення валютного контролю,
  • працівників, залучених до проведення фінансового моніторингу,
  • Керівників та фахівців служб комплаєнс,
  • Керівників та фахівців підрозділів управління ризиками,
  • Керівників та фахівців підрозділів внутрішнього контролю,
  • Керівників та фахівців підрозділів внутрішнього аудиту.

Програма конференції:

5 вересня, неділя

  • Заїзд, розміщення та поселення учасників конференції
  • 16.00 – 17.00 – Реєстрація учасників конференції
  • 17.00 – 18.30
  1. Система фінансового моніторингу в банку: підсумки впровадження новацій законодавства, побудова ефективної системи управління ризиками відмивання коштів/фінансування тероризму
  • 19.00 – 20.00 – Офіційний вітальний прийом учасників конференції

6 вересня, понеділок

  1. Система фінансового моніторингу в банку: підсумки впровадження новацій законодавства, побудова ефективної системи управління ризиками відмивання коштів/фінансування тероризму (продовження)
  2. Належна перевірка клієнтів:
    • Вивчення клієнтів на етапі встановлення ділових відносин
    • Встановлення індикаторів фіктивності компаній
    • Використання скорингових моделей в процесах належної перевірки клієнтів
    • Роль Фронт-офісу у процесах належної перевірки клієнтів
    • Встановлення ділових відносин з юридичними особами-нерезидентами
    • Посилені заходи належної перевірки
    • Встановлення кінцевих бенефіциарних власників: проблематика виявлення, обсяг та джерела інформації; новації щодо подання даних про кінцевих бенефіциарних власників до ЄДР
    • Визначення PEP, заходи та проблематика виявлення
    • Моніторинг ділових відносин з клієнтами
    • Залучення агентів до процедур належної перевірки клієнтів: процедури співпраці, обсяг обов’язків
  3. Матриця ризиковості посад. Застосування ризик-орієнтованого підходу в навчанні з питань ПВК/ФТ працівників банку
  4. Управління ризиками відмивання коштів/фінансування тероризму
    • Ризик-апетит відмивання коштів/фінансування тероризму Банку. Контроль рівня ризику відмивання коштів/фінансування тероризму банку, інформування Наглядової ради та заходи щодо зниження рівня ризику
    • Аналіз Радою банку результатів оцінки ризик-профілю банку як складова функції управління ризиками відмивання коштів/фінансування тероризму
    • Ризик-профілі клієнтів: індикатори ризику, методики оцінки ризику відмивання коштів/фінансування тероризму клієнтів
    • Процедури моніторингу рівня ризику відмивання коштів/фінансування тероризму клієнтів
    • Заходи з управління ризиками відмивання коштів/фінансування тероризму, у т.ч. за допомогою процедур належної перевірки клієнтів
  5. Аналітична діяльність в сфері протидії відмивання коштів/фінансування тероризму:
    • Індикатори підозрілості фінансових операцій/ діяльності: використання сценарного аналізу діяльності клієнтів
    • Особливості аналізу операцій з переуступки прав вимоги, факторингу, фінансової допомоги, за договорами комісії
    • Використання страхових продуктів в схемах відмивання коштів/фінансування тероризму
    • Аналіз готівкових грошових потоків: індикатори ризику та заходи щодо їх мінімізації
    • Процедури аналізу та підготовки «кейсів» щодо підозрілої діяльності клієнтів. Обсяг та джерела інформації
    • Кейсове інформування ДСФМУ про підозрілі операції/діяльність: обсяги інформації
  6. Відмова у встановлені (підтриманні) ділових відносин/проведенні операцій:
    • Процедури та випадки застосування
    • Обмін інформацією у т.ч. з банками стосовно відмов (розірвання) ділових відносин

7 вересня, вівторок

  1. Ринок цінних паперів - огляд тенденцій ринку та ризики використання цінних паперів у схемах відмивання коштів/фінансування тероризму:
    • Актуальні інструменти ринку
    • Схеми відмивання коштів з використанням цінних паперів
    • Заходи банку з моніторингу підозрілих операцій з цінними паперами
  2. Наслідки звітування за підзвітними рахунками FATCA в 2021 році. Особливості подання та схвалення звітів
  3. Чому потрібно легалізувати ринок віртуальних активів в Україні?
    • Чому потрібно легалізувати ринок віртуальних активів та які можливості це відкриє для економіки?
    • Глобальний контекст віртуальних активів
    • Що відбувається в нашій країні?
    • Навіщо потрібна регуляція?
    • Що робить Мінцифра для легального розвитку ринку
    • Перспективи для банків у сфері роботи з віртуальними активами
  4. Санкційне законодавство: проблематика застосування санкцій РНБОУ, процедури виявлення осіб, дії банку відповідно до видів санкцій
  5. Цифрова трансформація бізнесу:
    • Рішення щодо дистанційних форм обслуговування
    • Побудова системи належної перевірки клієнтів з використанням віддалених засобів ідентифікації клієнтів (відео верифікація, Дія, Bank Id), встановлення відповідних лімітів
  6. Валютний нагляд:
    • Процедури аналізу валютних операцій: розподіл обов’язків та забезпечення дієвого контролю
    • Особливості застосування ризик-орієнтованого підходу в процесі аналізу різних категорій операцій/ клієнтів
  7. Амністія доходів. Проблемні питання, які постають перед банками при реалізації норм Закону №5153. Обговорення дій. Можливі шляхи вирішення. Амністія доходів з т.з. ПП НБУ 83
  8. Проблемні питання до файлового обміну з ДСФМУ в рамках оновлення по НБУ 373

Спеціальна секція для учасників з небанківських фінансових установ

  1. Належна організація внутрішньої системи протидії відмиванню коштів /фінансуванню тероризму у небанківських фінансових установах
  2. Досвід побудови системи фінансового моніторингу у страховій компанії

 17.00 – 18.00 – Закриття конференції

Модератори та спікери конференції:

Олег Єфремов — Директор департаменту фінансового моніторингу АТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК»

Ганна Горбенко - Директор департаменту фінансового моніторингу АТ «Перший український міжнародний банк»

Олександр Борняков - Заступник Міністра Міністерства цифрової трансформації України з питань розвитку IT

Олег Місюра – Директор департаменту контрольно-правової роботи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України

Людмила Слободяник -  ССО, Директор Департаменту Комплаєнсу Райффайзен Банк

Ольга Колєснікова – Начальник управління фінансового моніторингу ПАТ «МТБ Банк», Член Правління – відповідальний працівник по фінансовому моніторингу.

Наталія Сігал - Керівник управління взаємодії з KYC та AML підрозділами банку ГО Дирекції роздрібного бізнесу АТ КБ «Приватбанк». Має більше ніж 10-річний досвід перевірок банків в Департаменті фінансового моніторингу НБУ

Євген Ковалюк – Начальник відділу управління ризиками фінансового моніторингу Департаменту контролю і фінансового моніторингу АТ «КРЕДОБАНК».

Аліна Іванець - Начальник Управління регулювання фінансового моніторингу Департаменту фінансового моніторингу АТ «Перший український міжнародний банк»

Ірина Шашкіна – Начальник Відділу контролю ідентифікації та уточнення інформації про клієнтів ДФМ АТ «Перший український міжнародний банк»

Олександр Москаленко - Начальник валютного управління АТ «Банк Кредит Дніпро»

Вікторія Солдатова - Начальник управління нагляду за операціями з іноземною валютою Райффайзен Банк

Марина Королькевич - Директор департаменту валютного контролю АТ "КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК"

Михайло Шомін - Член Наглядової ради АТ «Банк Український капітал»

Валерій Даниленко - Заступник Голови Правління АТ «ТАСКОМБАНК», сфера відповідальності — електронний бізнес

Олег Стрекаль - Директор департаменту по роботі з партнерами фінансового сектору АТ «ТАСКОМБАНК»

Дмитро Леоненко - фахівець з питань Compliance та податкового обліку АТ КБ «ПРИВАТБАНК». Досвід роботи в системних банках та банках з іноземним капіталом близько 7 років, податкового контролю (аудиту) за фінансовими установами в органах ДФС близько 10 років

Леонід Карпов - AC Crowe Ukraine, партнер по податкам AC Crowe Ukraine, сертифікований аудитор, податковий консультант, к.е.н. Має 20-річний досвід структурування та практичного втілення схем податкової оптимізації, міжнародного податкового планування, підготовки документації з трансфертного ціноутворення.

Наталія Тімченко - Відповідальний працівник за проведення фінансового моніторингу - начальник управління фінансового моніторингу ПрАТ "Арсенал страхування"

Наталія Плахотіна – Засновник консалтингової компанії ТОВ «СМАРТ-ЕДВАЙС», має досвід роботи в банках понад 12 років на посадах: Радник Голови Правління ПАТ "КБ "Центр", Член Правління, відповідальний працівник за проведення фінансового моніторингу, керівник підрозділу Комплаєнс АКБ «НОВИЙ», відповідальний працівник за проведення фінансового моніторингу АТ «УкрСиббанк», начальник відділу фінансового моніторингу в ПАТ «БАНК КРЕДИТ ДНІПРО», начальник Департаменту методології та бізнес-процесів АТ АКБ «КОНКОРД».

 

Якщо ви хочете виступити спікером чи модератором по якомусь питанню, звертайтесь до нас, щоб дізнатись умови. Ваш досвід точно буде цікавим та корисним! Зв'яжіться з нами з питань виступу спікером: Олена Слободяник (067) 235-09-23, slobodyanyk@nctbpu.org.ua

Реєстраційний внесок (*ціни вказано без урахування ПДВ):

Очна участь:

  • за умови реєстрації та оплати до 31 серпня 2021р. – 9500 грн.
  • після 31 серпня 2021р. – 12000 грн.

Онлайн участь:

  • за умови реєстрації та оплати до 31 серпня 2021р. – 7500 грн.
  • після 31 серпня 2021р. – 8500 грн.

Попередня реєстрація обов’язкова

Місце проведення: Конференція відбудеться в конференц-залі Бізнес-готелю «Marlin» за адресою: м.Одеса, Польський узвіз, 13.

Трансляція конференції на платформі Zoom (напередодні заходу буде проведено обов'язкове тестування під’єднання до платформи Zoom, а також аудіо і відео зв’язку).

Дізнавайтеся деталі та реєструйтесь за телефонами: (044) 253-07-02, (044) 253-04-57, (093) 256-16-05, (097) 411-64-40, (097) 174-87-02, (067) 844-97-44, (067) 235-09-23

e-mail:   center@nctbpu.org.ua


CISА Exam review course 2021

CISA© Review Course 2021

4-8 Octobеr 2021, 9:30-17:30,Kyiv, Grushevskogo, 30/1

The training programme is based on the CISA©  formal certification programme*, approved an agreed by ISACA ©

 

CISA© (Certified Information Systems Auditor) is an independent and most powerful certification offered for IT auditors.  CISA certification is ANSI accredited programme accepted and recognised at the country-wide level globally.

Training Objectives
Upon completion of the training programme, the participants will gain insight into/be able to address:

  • IT audit goals and objectives and its role in the internal control system;
  • techniques applicable to audit planning and performance, and information and audit evidence collection;
  • audit and performance assessment of the internal control system in management, operating activities and IT support;
  • IT risk management audits;
  • IT security audits;
  • Preparation for CISA © certification

Training Methodology

  • Training is provided by accredited CISA © trainers and includes an analysis of case studies.
  • The training programme offers hands-on exercises.
  • Training is provided in Ukrainian/Russian with English handouts
  • Upon completion of the training programme, the participants will pass CISA sample exam including a detailed discussion of questions.

The training programme encompasses theoretical and practical skills in IT audit:

  • a role of IT audit in internal control and IT security management systems;
  • an approach to audit engagement planning and performance;
  • skills of description of IT controls and response to IT risks.

Target Audience
The training programme is designed for IT managers and professionals, information and operation risk management professionals, and IT security, internal control and IT audit professionals.

Distinctive Benefits for Your Business
The training programme aims at improving alignment between your organisation’s IT and broader business needs and objectives, and at realigning IT audit value proposition.

Deliverables for trainees

  • 40 CPE from ISACA Kyiv Chapter
  • Access to course recording
  • Personal overview of sample exam results
  • Ongoing support of individual preparation and certification process till being certified
  • Voucher for certification exam within 12 month
  • Questions database subscription for 12 month
  • Application fee

CISA © COURSE STRUCTURE

Introduction

  • About the CISA Exam
  • Certification Steps

Domain 1. Information System Auditing Process

  1. Planning
    • IS Audit Standards, Guidelines and Codes of Ethics
    • Business Processes
    • Types of Controls
    • Risk-Based Audit Planning
    • Types of Audits and Assessments
  2. Execution
    • Audit Project Management
    • Sampling Methodology
    • Audit Evidence Collection Techniques
    • Data Analytics
    • Reporting and Communication Techniques
    • Quality Assurance and Improvement of the Audit Process

Domain 2. Governance and management of IT

  1. IT Governance
    • IT Governance and IT Strategy
    • IT-Related Frameworks
    • IT Standards, Policies, and Procedures
    • Organizational Structure
    • Enterprise Architecture
    • Enterprise Risk Management
    • Maturity Models
    • Laws, Regulations, and Industry Standards Affecting the Organization
  2. IT Management
    • IT Resource Management
    • IT Service Provider Acquisition and Management
    • IT Performance Monitoring and Reporting
    • Quality Assurance and Quality Management of IT

Domain 3. Information systems acquisition, development, and implementation

  1. Information Systems Acquisition and Development
    • Project Governance and Management
    • Business Case and Feasibility Analysis
    • System Development Methodologies
    • Control Identification and Design
  2. Information System Implementation
    • Testing Methodologies
    • Configuration and Release Management
    • System Migration, Infrastructure Deployment, and Data Conversion
  3. Post-Implementation Review

Domain 4. Information systems operations, maintenance and support

  1. Information System Operations:
    • Computer Hardware Components and Architectures
    • IT Asset Management
    • System Interfaces
    • End-User Computing
    • Data Governance
    • Systems Performance Management
    • Problem and Incident Management
    • Change, Configuration, Release, and Patch Management
    • IT Service Level Management
    • Database Management
  2. Business Resilience
    • Business Impact Analysis (BIA)
    • System Resiliency
    • Data Backup, Storage, and Restoration
    • Business Continuity Plan (BCP)
    • Disaster Recovery Plans (DRPs)

Domain 5. Protection of information assets

  1. Information Asset Security and Control
    • Introduction
    • Information Asset Security Frameworks, Standards, and Guidelines
    • Privacy Principles
    • Physical Access and Environmental Controls
    • Identity and Access Management
    • Network and End-point Security
    • Data Classification
    • Data Encryption and Encryption-related Techniques
    • Public Key Infrastructure (PKI)
    • Web-based Communication Technologies
    • Virtualized Environments
    • Mobile, Wireless, and Internet-of-Things (IOT) Devices
  2. Security Event Management
    • Security Awareness Training and Programs
    • Information System Attack Methods and Techniques
    • Security Testing Tools and Techniques
    • Security Monitoring Tools and Techniques
    • Incident Response Management
    • Evidence Collection and Forensics

Sample CISA exam

  1. Exam structure
  2. Detailed answers to exam questions.

Trainer
Anastasiia Konoplova, CISA, CRISK, CDPSE, CISA Trainer, owner &CEO of LLC UAG (continuity since 1999), ISACA Kyiv Chapter President 2018-2020, master of economics (economic cybernetics), experience in assurance and consulting in risk, information technology management and information security management systems since 2005.

 

Timing:

  • Time: 9.30 am - 5.30 pm
  • 5 days (40 academic / CPD hours)

CPE information:

Upon successful completion of the training, students will be awarded Course Completion Certificates (40 CPE) from ISACA Kyiv.


Записи вебінарів

Сьогодні ми проводимо багато навчальних заходів в онлайн форматі, адже така форма є найбільш гнучкою та розширює можливості в отриманні нових професійних знань для фахівців фінансових установ.

Для максимального використання можливостей та переваг, які надає учасникам онлайн навчання, на численні запити наших учасників ми також пропонуємо придбати доступ до відеозаписів та матеріалів онлайн заходів!

Відеозаписи трансляції заходів включають в себе виступ інструктора та презентаційні матеріали (за наявності), які були надані учасникам під час проведення навчання. Це чудова можливість дізнатися відповіді на питання, що обговорювалися під час вебінару, навіть якщо ви не мали змогу взяти участь у обговоренні особисто!

ЗАРАЗ ДОСТУПНІ ЗАПИСИ НАВЧАЛЬНИХ ЗАХОДІВ З ТАКИХ НАПРЯМІВ:

Управління ризиками:

  • Серія вебінарів «Компоненти системи управління операційними ризиками» спільно з Sparkassenstiftung für Internationale Kooperation:
    • «Ризик комплаєнс та ризик шахрайства»
    • «Інформаційна безпека та безперервність діяльності»
    • «Модельний ризик, ризик третьої сторони (аутсорсингу) та затвердження нових ризиків»
    • «Ризик-апетит, ліміти, кількісна оцінка та стрес-тестування»
    • «Культура ризиків та управління ризиками»
  • «Оцінка ефективності існуючої системи управління операційними ризиками»
  • «Юридичний ризик і ризики по роботі з постачальниками (аутсорсерами)»
  • «Інформаційні ризики. Загальні підходи та впровадження в сучасних реаліях»
  • «Обов'язкова звітність з питань інформаційної безпеки»

Аудит та внутрішній контроль в банку:

  • «Внутрішній аудит комплаєнс та системи внутрішнього контролю банку», спільно з Sparkassenstiftung für Internationale Kooperation (три частини)
  • «Виконання службою внутрішнього аудиту банку вимог постанови НБУ №95 від 18.07.2019»
  • «Система внутрішнього контролю. Чи є вона ефективною»

Валютні операції, зовнішньоекономічна діяльність:

  • «Практичні аспекти ризикорієнтованого підходу при розрахунках юридичних осіб з нерезидентами»
  • «Правове забезпечення гарантійних операцій банків на основі нормативних документів яким вони підпорядковуються. Теоретичні та практичні моменти використання всіх видів банківських гарантій-мінімізація ризиків сторін-учасників угоди при підготовці та виконанні вимоги за гарантією та пов’язаних з нею документів»
  • «Гарантії, контргарантії та резервні акредитиви як банківські операції, природа їх виникнення, види та ризики на кожному етапі структурування та реалізації проекту»

Бухгалтерський облік та фінансова звітність:

  • «Оренда з прив'язкою платежів до курсу валют»
  • «Модифікація кредитів»
  • «Фінансова звітність за 2020 рік: що врахувати при складанні»

Кредитні операції, заставне майно:

  • «Питання впровадження норм постанови НБУ №64 в частині роботи із заставою та питання по заставі в технологічному завданні по діагностиці»

Фінансовий моніторинг:

  • «Фінансовий моніторинг для НФУ»

Внутрішньобанківська діяльність:

  • «Електронні трудові книжки – полегшення життя або новий виклик?»

 

Тематика навчальних заходів, як і завжди, актуальна та охоплює розгляд нагальних питань з різних процесів банківської діяльності.

Для отримання додаткової інформації та з питань придбання відеозаписів звертайтесь до менеджерів Центру за телефонами: (044) 253-07-02, (093) 256-16-05, (097) 411-64-40

або e-mail:  center@nctbpu.org.ua


Щорічна міжнародна конференція банківських офіцерів «БЕЗПЕКА КАРТКОВОГО БІЗНЕСУ» (SECURITY OF THE CARD BUSINESS)

З 12 по 14 червня 2013 р. успішно відбулася Щорічна міжнародна конференція банківських офіцерів «БЕЗПЕКА КАРТКОВОГО БІЗНЕСУ» (SECURITY OF THE CARD BUSINESS), в Севастополі.

Конференція проходила на базі Севастопольського інституту банківської справи Національного банку України.

У конференції взяли участь понад 50 представників комерційних банків України, Білорусі, Болгарії, Латвії, Казахстану і Молдови, ряду зарубіжних компаній, а також представники Національного банку України, Державної служби фінансового моніторингу України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Укрбюро Інтерполу і незалежні експерти.

Модератором конференції виступив Олег Шевчук, начальник відділу безпеки карткового бізнесу Департаменту безпеки АТ «Банк «Фінанси та Кредит»

Спікерами конференції виступили

Білик Аліна - начальник управління фінансових розслідувань в сфері грошового обігу, зовнішньоекономічної діяльності та операцій з цінними паперами Департаменту фінансових розслідувань Державної служби фінансового моніторингу України

Гребенюк Олексій - власник High-Tech Bureau

Денис  Анатолій - начальник відділу  моніторингу ризиків платіжних карт «Укрексимбанк»

Єрмоленко Антонін - незалежний експерт ринку безготівкових платежів

Матата Олег - начальник управління інформаційної безпеки ПАТ «Укрінбанк».

Немченко Олексій - сектор моніторингу та розслідувань шахрайських операцій відділу банківської безпеки управління безпеки АТ «ОТП Банк».

Омельчук Володимир - начальник сектору моніторингу шахрайських операцій з платіжними картами управління безпеки АТ «Укрексімбанк».

Попов Ігор - провідний спеціаліст служби захисту платіжних систем банку «Фідобанк»

Савченко Олександр - головний спеціаліст відділу протидії кібершахрайства ПАТ "ПУМБ"

Тарасов Олександр - начальник управління безпеки карткового бізнесу ПАТ «Банк ТРАСТ»

Ткачук Іван - начальник сектору захисту емісії та еквайрингу відділу безпеки карткового бізнесу департаменту безпеки АТ «Банк «Фінанси та Кредит».

Янишевський Дмитро - к.юр.н. Начальник Управління інформаційної безпеки АТ «ОТП Банк»

Irmantas Brasaitis, Smart Card Security

Aleksejs Petrovs - експерт із захисту інформації, очолював відділ розслідування комп'ютерних злочинів, створював методику проведення онлайн експертиз. Більше 15 років працював аудитором в Secproof Oy, проводячи експертизи технічного, адміністративного рівня різних компаній.

Представники Національного банку України, СБУ, МВС України та УКРБЮРО Інтерполу.

У 6 робочих секціях конференції протягом 3 днів було обговорено актуальні питання

  • сучасні методи протидії шахрайським операціям з платіжними картами: огляд тенденцій, практичні аспекти моніторингу, види шахрайств
  • системи моніторингу карткових операцій
  • ефективність роботи підрозділів карткової безпеки
  • технічні аспекти безпеки банкоматів, платіжних терміналів, банківських мереж
  • відповідності стандарту PCI DSS
  • а також особливості співпраці з Міністерством внутрішніх справ України , СБУ та Інтерполом з питань боротьби з кіберзлочинністю.

Крім роботи на офіційних засіданнях конференції учасники мали можливість у неформальній обстановці поділитися професійним досвідом, обговорити цікаві практичні питання та обмінятися рекомендаціями з робочих питань.

В цілому конференція стала резонансною подією, яке змогло залучити до себе увагу не тільки офіцерів безпеки банків, а й співробітників державних служб, які протидіють кіберзлочинності, що безумовно, в подальшому буде сприяти їх ефективній взаємодії. Конференція була високо оцінена учасниками. 


Конференція «ВПРОВАДЖЕННЯ РИЗИК-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ В ДІЯЛЬНОСТІ ФІНАНСОВИХ УСТАНОВ. АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ»

Конференція «ВПРОВАДЖЕННЯ РИЗИК-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ В ДІЯЛЬНОСТІ ФІНАНСОВИХ УСТАНОВ. АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ», 19 - 22 вересня 2019, яка відбулась в м. Одеса за підтримки ПАТ «МТБ Банк».

Автором ідеї і модератором конференції виступив Дмитров Сергій Олегович, д.т.н., професор, який має більше 15 років досвіду роботи у сфері фінансового моніторингу, в т.ч. у 2009 – 2010рр. – Директор Департаменту з питань запобігання використанню банківської системи для легалізації кримінальних доходів та фінансування тероризму Національного банку України. 

Програма конференції поєднувала виступи кращих фахівців фінансового моніторингу та валютного контролю, обговорення найбільш цікавих та спірних питань, корисні та цікаві знайомства, неформальне спілкування і, звичайно ж, зустріч з прекрасною Одесою!

Спікерами конференції виступили:

Вахницька Ірина - Координатор Комітету з питань регуляторної політики та комплаєнс НАБУ

Горбенко Ганна - Директор департаменту фінансового моніторингу АТ «ПУМБ»

Деркач Володимир - Експерт з питань фінансового моніторингу ТОВ «Аналітик 1»

Єфремов Олег — Директор департаменту фінансового моніторингу АТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК»

Москаленко Олександр - Начальник валютного управління АТ «Банк Кредит Дніпро».

Ткаліч Ігор - Член Правління, відповідальний працівник Банку з фінансового моніторингу АБ «Правекс-Банк». Кандидат юридичних наук. Має більше 15 років досвіду роботи в банківській сфері. Близько 8 років працював в АБ «Укргазбанк» на посаді члена Правління банку. Має великий досвід в сфері фінансового моніторингу та банківської безпеки

У конференції взяли участь більше 40 провідних фахівців банків та небанківських фінансових установ. Це були Члени Правління, представники департаментів фінансового моніторингу, комплаєнсу, внутрішнього аудиту,  контролю за валютними операціями українських банків.

Програма конференції була цікавою та насиченою. Учасники послухали виступи відомих фахівців  з фінансового моніторингу банків та валютного контролю українських банків з питань

  • Зміни та новації в нормативних документах з питань фінансового моніторингу
  • Управління ризиками в легалізації кримінальних доходів/фінансування тероризму в діяльності банків
  • Побудова ефективної системи управління ризиками валютного контролю та фінансового моніторингу в банку
  • Організація взаємодій фінансового моніторингу та валютного контролю

та багато іншого.

Всі учасники погодились із необхідністю відновлення традиції проведення регулярних конференцій, адже це найбільш актуальний формат заходів для відкритих та глибоких обговорень. 



Друга Щорічна Конференція «СИСТЕМА ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ В БАНКУ – ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ НОВАЦІЙ ЗАКОНОДАВСТВА ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНИХ РИЗИК-ОРІЄНТОВАНИХ ЗАХОДІВ ПРОТИДІЇ ВІДМИВАННЮ КОШТІВ У БАНКУ»

Друга Щорічна Конференція «СИСТЕМА ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ В БАНКУ – ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ НОВАЦІЙ ЗАКОНОДАВСТВА ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНИХ РИЗИК-ОРІЄНТОВАНИХ ЗАХОДІВ ПРОТИДІЇ ВІДМИВАННЮ КОШТІВ У БАНКУ» відбулася 10 – 11 вересня 2020 р., м. Одеса за підтримки ПАТ «МТБ Банк».

Модератором цьогорічної конференції виступила Ольга Колеснікова, Начальник управління фінансового моніторингу ПАТ «МТБ Банк», Член Правління – відповідальний працівник по фінансовому моніторингу.

Програма конференції передбачала розгляд таких питань:

  • Побудова ефективної системи фінансового моніторингу згідно останніх законодавчих змін
  • Взаємодія валютного нагляду та фінансового моніторингу
  • Впровадження законодавства FATCA
  • Система управління ризиками відмивання коштів/фінансування тероризму
  • Типології. Інструменти оперативного аналізу. ІТ рішення. Джерела даних для внутрішнього контролю, в т. ч. відкриті джерела інформації
  • Аналітична діяльність в сфері протидії відмивання коштів/фінансування тероризму
  • Належна перевірка клієнтів на етапі встановлення ділових відносин та в процесі обслуговування. Моніторинг ділових відносин

та інші.

Спікерами виступили 12 знаних фахівців з українських банків та компаній:

Васюк Максим – Начальник відділу в департаменті фінансових розслідувань Державної служби фінансового моніторингу України. Експерт AML    

Єфремов Олег — Директор департаменту фінансового моніторингу АТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК»

Слободяник Людмила -  ССО, Директор Департаменту Комплаєнсу Райффайзен Банк Аваль

Горбенко Ганна - Директор департаменту фінансового моніторингу АТ «ПУМБ»

Колеснікова Ольга – Начальник управління фінансового моніторингу ПАТ «МТБ Банк», Член Правління – відповідальний працівник по фінансовому моніторингу.

Іванець Аліна - начальник Управління регулювання фінансового моніторингу Департаменту фінансового моніторингу АТ «ПУМБ»

Ковалюк Євген – начальник відділу управління ризиками фінансового моніторингу Департаменту контролю і фінансового моніторингу АТ «КРЕДОБАНК». Досвід роботи у банківський сфері (спеціальність – фінансовий моніторинг) – понад 9 років.

Леоненко Дмитро - фахівець з питань Compliance та податкового обліку КБ «Приватбанк»

Королькевич Марина - Директор Департаменту валютного контролю АТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК»

Солдатова Вікторія - Начальник управління нагляду за операціями з іноземною валютою Райффайзен Банк Аваль

Глоба Данило - заступник директора YouControl, адвокат.

Едуард Кан - Регіональний менеджер з розвитку бізнесу, Ризики, СНД, Refinitiv.      Refinitiv World-Check - сервіс по KYC комплаенс перевірці фізичних осіб і компаній. Сервіс використовують 9 з 10 глобальних банків світу, фінансові розвідки / служби фінансового моніторингу. На підставі 20+ річного досвіду і перевірки 1 трильйона операцій фінансових організацій підсумовано 11 уроків, які будуть застосовні для будь-якої фінансової організації

Враховуючи численні запити учасників, ми організували двосторонню аудіо- та відео трансляцію конференції. Таким чином, бажаючі мали можливість брати участь у конференції та бути її активним учасником в онлайні!

У конференції взяли участь представники з 33 банків та небанківських фінансових установ.

Понад 70 учасників конференції (а з них 14 онлайн!) взяли участь у конференції та мали нагоду обговорити наріжні питання та поділитися практичним досвідом із колегами. Серед учасників:

  • відповідальні працівники за проведення фінансового моніторингу банків, небанківських фінансових установ,
  • фахівці, відповідальні за проведення валютного контролю,
  • працівники, залучені до проведення фінансового моніторингу,
  • керівники та фахівці служб комплаєнс,
  • керівники та фахівці підрозділів управління ризиками,
  • керівники та фахівці підрозділів внутрішнього контролю,
  • керівники та фахівці підрозділів внутрішнього аудиту.

Тематика фінансового моніторингу лишається дуже актуальною і в першій половині грудня п.р. ми плануємо проведення розширеного круглого столу, присвяченого обміну досвідом щодо практичного впровадження основних процедур згідно нових вимог законодавства.

Якщо у вас є побажання та пропозиції щодо наступних тем – пишіть нам на адресу center@nctbpu.org.ua !

Проведення наступної конференції заплановане в вересні 2021 року!


Корпоративне тестування

Чому вам потрібно організувати корпоративне тестування?

Успіх побудови належної системи контролю в банківських установах та фінансових компаніях значною мірою залежить від високого рівня кваліфікації відповідальних співробітників, належного знання законодавчих вимог та володіння необхідними навичками для виконання робочих обов’язків. Проведення тестування співробітників – це один з дієвих способів для топ-менеджменту банку отримати об’єктивні дані щодо рівня знань фахівців та їх професійних вмінь. За результатами тестування банк може  провести цілеспрямоване навчання та підвищення кваліфікації працівників та контролювати отримані знання.

Яке рішення ми пропонуємо?

Наш Центр може організувати проведення комплексного тестування фахівців банку, або тестування фахівців окремих підрозділів з метою ефективної оцінки реального стану їх кваліфікації з урахуванням професійних вимог до кожної групи співробітників.

В чому особливість запропонованої програми тестування?

Тестування базується не тільки на загальних нормах, а обов’язково враховує задачі кожної групи співробітників, їх ролі та функції у вашому банку!

Виходячи з вимог та особливостей побудови робочих процесів саме вашого банку ми

  • формуємо тести відповідно до вимог посадових позицій,
  • розробляємо матрицю кваліфікаційних тестів,
  • підбираємо питання різних форматів та рівнів складності,
  • реалізуємо найбільш ефективний формат тестування.

Професійну підготовку тестування та, за необхідності, навчання проводять досвідчені фахівці, які мають значний практичний досвід у своїх сферах діяльності в банківській системі.

Що пропонує наша програма тестування:

  • очне або он-лайн тестування співробітників;
  • обробка та консолідація результатів тестування;
  • аналіз результатів з метою визначення рівня обізнаності фахівців;
  • підготовка рекомендацій по кожному працівнику банку щодо визначення напрямів вдосконалення його практичних знань.

Які форми реалізації тестування?

  • На базі Банку (для м.Київ та інших міст)
  • На базі Центру (в м.Київ)
  • Дистанційно (для м.Київ та інших міст)

Дізнавайтеся деталі та надсилайте свої запити щодо організації тестування:

center@nctbpu.org.ua 

 


ОНЛАЙН ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ ДО КВАЛІФІКАЦІЙНОГО ІСПИТУ НА ОТРИМАННЯ ДИПЛОМУ З МІЖНАРОДНОЇ ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ В РОСІЙСЬКОМОВНОМУ ФОРМАТІ - АССА DipIFR

Період проведення програми з 7 червня по 6 вересня 2020 року

Дата найближчого іспиту АССА DipIFR (Rus.) – 11 вересня 2020 року 

Увага! Ми вперше пропонуємо можливість навчатися за міжнародною програмою АССА DipIFR (Rus.) ОНЛАЙН! 

У світлі обов'язковості для банків України подання фінансової звітності, складеної відповідно до МСФЗ, все більш актуальним стає підвищення кваліфікації співробітників банківської сфери, відповідальних за перехід на облік згідно з МСФЗ.

ІНСТРУКТОР ПРОГРАМИ: Сухенко Олена, АССА DipIFR (Rus.), САР / СІРА, GARP, CLPP. 

Програма передбачає два заняття на тиждень, які включають в себе теоретичні та практичні аспекти всіх МСФЗ, включених в програму.

У ПРОГРАМУ НАВЧАННЯ ВКЛЮЧЕНІ ТАКІ МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ

  • МСФЗ 1 «Подання фінансової звітності»
  • МСФЗ 2 «Запаси»
  • МСФЗ 8 «Облікові політики, зміни в облікових оцінках та помилки»
  • МСФЗ 10 «Події, що відбулися після звітного періоду»
  • МСФЗ 11 «Договори підряду»
  • МСФЗ 12 «Податки на прибуток»
  • МСФЗ 16 «Основні засоби»
  • МСФЗ 17 «Оренда»
  • МСФЗ 18 "Дохід"
  • МСФЗ 19 «Виплати працівникам»
  • МСФЗ 20 «Облік субсидій і розкриття інформації про урядову допомогу»
  • МСФЗ 21 «Вплив змін валютних курсів»
  • МСФЗ 23 «Витрати на позики»
  • МСФЗ 24 «Розкриття інформації щодо пов'язаних сторін»
  • МСФЗ 27 «Окрема фінансова звітність»»
  • МСФЗ 28 «Інвестиції в асоційовані компанії та спільні підприємства»
  • МСФЗ 32 «Фінансові інструменти: розкриття та подання»
  • МСФЗ 33 «Прибуток на акцію»
  • МСФЗ 34 «Проміжна фінансова звітність»
  • МСФЗ 36 «Зменшення корисності активів»
  • МСФЗ 37 «Резерви, умовні зобов'язання та умовні активи»
  • МСФЗ 38 «Нематеріальні активи»
  • МСФЗ 39 «Фінансові інструменти: визнання та оцінка»
  • МСФЗ 40 «Інвестиційна нерухомість»
  • МСФЗ 41 «Сільське господарство»
  • МСФЗ (IFRS) 1 «Застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності вперше»
  • МСФЗ (IFRS) 2 «Платежі з використанням акцій»
  • МСФЗ (IFRS) 3 «Об'єднання компаній»
  • МСФЗ (IFRS) 5 «Необоротні активи, призначені на продаж, та припинена діяльність»
  • МСФЗ (IFRS) 6 «Розвідка та оцінка запасів мінеральних ресурсів»
  • МСФЗ (IFRS) 7 «Фінансові інструменти: розкриття інформації»
  • МСФЗ (IFRS) 8 «Операційні сегменти»
  • МСФЗ (IFRS) 9 «Фінансові інструменти»
  • МСФЗ (IFRS) 10 «Консолідована фінансова звітність»
  • МСФЗ (IFRS) 11 «Угода про спільну діяльність»
  • МСФЗ (IFRS) 12 «Розкриття інформації про частки участі в інших компаніях»
  • МСФЗ (IFRS) 13 «Оцінка за справедливою вартістю»
  • Інші положення
  • «Основи підготовки фінансової звітності»

ПРО ACCA:

Асоціація Присяжних Сертифікованих Бухгалтерів (АССА) є найвпливовішою і швидкозростаючою міжнародною професійною бухгалтерською асоціацією, яка об'єднує більш ніж 140 500 членів та 404 000 студентів з 170 країн світу.

Спеціально для професіоналів в галузі фінансів та бухгалтерського обліку Асоціація Присяжних Сертифікованих Бухгалтерів Великобританії (АССА) створила російськомовну кваліфікацію - Диплом з Міжнародної Фінансової Звітності в російськомовному форматі - АССА DipIFR (Rus.)

Програма іспиту DipIFR заснована на вимогах до іспиту за папером F7 - Financial Reporting (International Stream) в повній кваліфікації ACCA, який здається англійською мовою.

Кандидат, який успішно склав DipIFR (російською мовою) і бажаючий здати всі іспити ACCA, звільняється від здачі екзамену з предмету "Paper 2.5 Financial Reporting".

ВИМОГИ АССА ДО КАНДИДАТІВ НА СКЛАДАННЯ КВАЛІФІКАЦІЙНОГО ІСПИТУ:

  • наявність атестата професійного бухгалтера або аудитора,
  • або трирічний досвід роботи в галузі бухгалтерського обліку та аудиту, письмово підтверджений працедавцем,
  • або відповідний рівень освіти, який звільняє від кваліфікаційних іспитів ACCA з предметів 1.1, 1.2, 1.3, 2.1 та 2.2, і дворічний досвід роботи в галузі бухгалтерського обліку та аудиту, письмово підтверджений працедавцем.

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ПРОГРАМИ АССА (DipIFR)

  • Після закінчення програми підготовки слухачі складають тригодинний письмовий іспит в екзаменаційному центрі компанії Ей Ті Сі Інтернешнл (ATC International), за результатами якого Асоціація Присяжних Сертифікованих Бухгалтерів (ACCA) приймає рішення про видачу Диплому Міжнародної Фінансової Звітності (ДипІФР російською мовою).
  • Більшість екзаменаційних питань поєднують в собі розрахункові та аналітичні елементи, і максимально охоплюють всі аспекти обліку та складання фінансової звітності відповідно до МСФЗ.
  • Для того щоб успішно скласти іспит ACCA DipIFR кандидат повинен набрати не менше 50 балів зі 100 можливих.

ПРАКТИЧНА ЦІННІСТЬ ПРОГРАМИ АССА (DipIFR)

  • Програма дає актуальні знання і практику застосування основних принципів і технік складання фінансової звітності, а також розкриття інформації відповідно до МСФЗ;
  • Після успішного проходження програми учасники отримують глибоке розуміння процесу складання фінансової звітності, взаємозв'язку всіх форм звітності та можуть застосовувати підхід МСФЗ до обліку всіх елементів звітності;
  • Програма включає в себе підходи до обліку, як з боку окремого підприємства, так і з позиції консолідованої звітності групи компаній;
  • Програма постійно оновлюється і включає в себе МСФЗ в останній версії з усіма актуальними змінами;
  • Програма АССА є найбільш визнаною і авторитетною в міжнародному професійному співтоваристві.

 У КОМПЛЕКТ ДЛЯ НАВЧАННЯ, ЩО НАДАЄТЬСЯ СЛУХАЧАМ ПРОГРАМИ ВХОДИТЬ:

  • Конспект лекцій - навчальний посібник
  • Практичний посібник з завданнями
  • Питання колишніх екзаменаційних сесій і відповіді до них
  • Контрольні тести і пробний іспит

ДАТА НАЙБЛИЖЧОГО ІСПИТУ АССА DipIFR (Rus.) – 11 вересня 2020 року. 

ФОРМАТ ПРОВЕДЕННЯ 

Програма підготовки до іспиту являє собою 14 занять по 4 години по неділях, а також  14 занять по 2 години по четвергах (з 19.00 до 21.00) - практикум з розв'язання задач!

СТАРТ ПРОГРАМИ – 7 червня 2020 року.

Онлайн презентації програми підготовки до складання кваліфікаційного іспиту АССА (ДипІФР)  відбудуться 27 травня та 3 червня 2020р.

ІНСТРУКТОР ПРОГРАМИ:

Сухенко Олена - АССА DipIFR (Rus.), САР / СІРА, GARP, CLPP.

З 2005 року займається проведенням тренінгів в області обліку згідно з МСФЗ, а також з питань переходу на МСФЗ і трансформації фінансової звітності, в тому числі тренінги по підготовці до складання кваліфікаційних іспитів на отримання міжнародних сертифікатів за МСФЗ. Серед слухачів, що навчаються в групах під керівництвом Сухенко, спостерігається високий відсоток успішного складання  кваліфікаційних іспитів АССА та СIPA.

Має практичний досвід роботи більше 12 років на посадах головний бухгалтер, аналітик, фінансовий директор, внутрішній аудитор у вітчизняний і зарубіжних компаніях. У тому числі, працювала у Міжнародній фінансовій корпорації - група Світового банку, де займалася питаннями оцінки кредитних ризиків, брала участь у фінансовому "Дью Ділідженс", проектах з підготовки (трансформації) фінансової звітності за МСФЗ.

Займається консалтингом в області обліку згідно з МСФЗ, кредитного аналізу, управлінського обліку, фінансового менеджменту.

 

Попередня реєстрація обов’язкова

Дізнавайтеся вартість участі та реєструйтесь за телефонами: (093) 256-16-05, (097) 411-64-40, (097) 174-87-02, (067) 235-09-23

e-mail:   center@nctbpu.org.ua