ОЧНА Програма підготовки до кваліфікаційного іспиту на отримання Диплому з Міжнародної Фінансової Звітності в російськомовному форматі - АССА (ДипІФР)

ПЕРІОД ПРОВЕДЕННЯ ПРОГРАМИ - з 31 жовтня по 05 грудня 2021 року
 
ДАТА НАЙБЛИЖЧОГО ІСПИТУ АССА (ДИПІФР) -  07 грудня 2021 року
 

 ФОРМА РЕЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ:

  • аудиторно (6 занять по 6 годин по неділям),
  • та онлайн (6 занять по 3 години по четвергая)
Презентація програми відбудеться 21 жовтня 2021 року.
ІНСТРУКТОР ПРОГРАМИ: Олена Сухенко - АССА DipIFR (Rus.), САР / СІРА, GARP, CLPP.
Програма ИНТЕНСИВНОЇ підготовки до складання іспиту розрахована на слухачів, які:
  • працюють з МСФЗ на практиці;
  • готувалися до складання іспиту самостійно;
  • або мали спробу скласти іспит АССА ДіпІФР.

Програма буде цікавою для бухгалтерів, кредитних аналітиків, аудиторів і всіх хто складає та аналізує фінансову звітність за МСФЗ.

Ця програма включає всі теми. Матеріал максимально структурований з метою полегшення запам’ятовування. Перевага надається розв’язанню практичних задач. Все це разом суттєво допоможе вам в успішному складанні іспиту!

Програма «Інтенсив» - це новий покращений формат проведення програми, розроблений з урахуванням багаторічного досвіду викладання та аналізу пропозицій від слухачів!

За допомогою програми «Інтенсив» ми зекономимо ваш час без втрачання якості викладання!

Про Диплом з підтвердження міжнародної кваліфікації зі складання фінансової звітності згідно з міжнародними стандартами – Диплом АССА (ДипІФР), докладніше:

У світлі обов'язковості для банків України подання фінансової звітності за МСФЗ, є актуальним  підвищення кваліфікації співробітників банківської сфери, відповідальних за складання та аналіз фінансової звітності  згідно МСФЗ. 

Спеціально для професіоналів в області фінансів та бухгалтерського обліку Асоціація Присяжних Сертифікованих Бухгалтерів Великобританії (АССА) створила російськомовну кваліфікацію - Диплом з Міжнародної Фінансової Звітності  - АССА (ДипІФР). Цей диплом визнається у всьому світі. 

ACCA (Асоціація Присяжних Сертифікованих Бухгалтерів) є найвпливовішою і швидкозростаючою міжнародною професійною бухгалтерською асоціацією, яка об'єднує більш ніж 140500 членів та 404000 студентів з 170 країн світу. 

Програма іспиту DipIFR заснована на вимогах до іспиту за папером F7 - Financial Reporting (International Stream) в повній кваліфікації ACCA, який здається англійською мовою.

Кандидат, який успішно склав ДипІФР (російською мовою) і бажаючий здати всі іспити ACCA, звільняється від здачі екзамену з предмету "Paper 2.5 Financial Reporting". 

Практична цінність програми АССА (ДипІФР російською мовою):
  • Програма дає базові знання принципів і правил складання фінансової звітності, а також розкриття інформації згідно з МСФЗ;
  • Після успішного проходження програми учасники отримують глибоке розуміння процесу складання фінансової звітності, взаємозв'язку всіх форм звітності і можуть застосовувати підхід МСФЗ до обліку всіх елементів звітності;
  • Таке розуміння процесу надає можливість проводити якісний аналіз фінансової звітності, та робити обґрунтовані висновки, щодо фінансового стану та платоспроможності компанії;
  • Програма включає в себе підходи до обліку, як з боку окремого підприємства, так і з позиції консолідованої звітності групи компаній;
  • Навчання має практичну спрямованість, всі нюанси МСФЗ розглядаються на прикладі реальних ситуацій;
  • Після закінчення даного курсу, слухачі з легкістю зможуть проводити трансформацію фінансової звітності з національних стандартів на міжнародні;
  • Програма постійно оновлюється і включає в себе МСФЗ в останній версії зі всіма актуальними змінами;
  • Програма АССА є найбільш визнаною і авторитетною в міжнародному професійному співтоваристві.
У ПРОГРАМУ НАВЧАННЯ ВКЛЮЧЕНІ МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ:
  • МСФЗ 1 «Подання фінансової звітності»
  • МСФЗ 2 «Запаси»
  • МСФЗ 8 «Облікові політики, зміни в облікових оцінках та помилки»
  • МСФЗ 10 «Події, що відбулися після звітного періоду»
  • МСФЗ 12 «Податки на прибуток»
  • МСФЗ 16 «Основні засоби»
  • МСФЗ 19 «Виплати працівникам»
  • МСФЗ 20 «Облік грантів і розкриття інформації про урядову допомогу»
  • МСФЗ 21 «Вплив змін валютних курсів»
  • МСФЗ 23 «Витрати на позики»
  • МСФЗ 24 «Розкриття інформації щодо пов'язаних сторін»
  • МСФЗ 27 «Окремі фінансові звіти»
  • МСФЗ 28 «Інвестиції в асоційовані компанії та спільні підприємства»
  • МСФЗ 32 «Фінансові інструменти: подання інформації»
  • МСФЗ 33 «Прибуток на акцію»
  • МСФЗ 34 «Проміжна фінансова звітність»
  • МСФЗ 36 «Зменшення корисності активів»
  • МСФЗ 37 «Резерви, умовні зобов'язання та умовні активи»
  • МСФЗ 38 «Нематеріальні активи»
  • МСФЗ 40 «Інвестиційна нерухомість»
  • МСФЗ 41 «Сільське господарство»
  • МСФЗ (IFRS) 1 «Застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності вперше»
  • МСФЗ (IFRS) 2 «Платежі з використанням акцій»
  • МСФЗ (IFRS) 3 «Об'єднання компаній»
  • МСФЗ (IFRS) 5 «Необоротні активи, призначені на продаж, та припинена діяльність»
  • МСФЗ (IFRS) 6 «Розвідка та оцінка запасів мінеральних ресурсів»
  • МСФЗ (IFRS) 7 «Фінансові інструменти: розкриття інформації»
  • МСФЗ (IFRS) 8 «Операційні сегменти»
  • МСФЗ (IFRS) 9 «Фінансові інструменти»
  • МСФЗ (IFRS) 10 «Консолідована фінансова звітність»
  • МСФЗ (IFRS) 11 «Угода про спільну діяльність»
  • МСФЗ (IFRS) 12 «Розкриття інформації про частки участі в інших компаніях»
  • МСФЗ (IFRS) 13 «Оцінка за справедливою вартістю»
  • МСФЗ (IFRS) 15 «Виручка за договорами з покупцями"
  • МСФЗ (IFRS) 16 «Оренда»
  • Інші положення
  • «Основи підготовки фінансової звітності»
 
Вимоги АССА до кандидатів на здачу кваліфікаційного іспиту:
  • наявність атестата професійного бухгалтера або аудитора;
  • або трирічний досвід роботи в галузі бухгалтерського обліку та аудиту, письмово підтверджений працедавцем;
  • або відповідний рівень освіти, який звільняє від кваліфікаційних екзаменів ACCA з предметів 1.1, 1.2, 1.3, 2.1 і 2.2, і дворічний досвід роботи в галузі бухгалтерського обліку та аудиту, письмово підтверджений працедавцем.
 
Екзаменаційний підхід до програми ACCA DipIFR: 

Після закінчення програми підготовки слухачі складають тригодинний письмовий іспит, за результатами якого Асоціація Присяжних Сертифікованих Бухгалтерів (ACCA) приймає рішення про видачу Диплому Міжнародної Фінансової Звітності (ДипІФР російською мовою).

Більшість екзаменаційних питань поєднують в собі розрахункові і аналітичні елементи, і максимально охоплюють всі аспекти обліку та складання фінансової звітності згідно з МСФЗ.

Для того щоб успішно скласти іспит ACCA DipIFR кандидат повинен набрати не менше 50 балів зі 100 можливих.

 
У комплект для навчання, що надається слухачам програми АССА входить:
  • конспект лекцій-навчальний посібник;
  • практичний посібник з завданнями;
  • питання колишніх екзаменаційних сесій і відповіді до них;
  • контрольні тести і пробний іспит.
 
ДАТА НАЙБЛИЖЧОГО ІСПИТУ АССА (ДИПІФР) - 7 грудня 2021 року.
 

Форма реалізації програми:

  • аудиторно (6 занять по 6 годин - неділя),
  • та онлайн (6 занять по 3 години - четвер) 

Запрошуємо вас на очну презентацію програми, яка відбудеться: 21 жовтня 2021р.

СТАРТ ПРОГРАМИ - 31 жовтня 2021 року.

 
ПО ЗАВЕРШЕННІ ПРОГРАМИ УЧАСНИКИ ОТРИМАЮТЬ СВІДОЦТВА ДЕРЖАВНОГО ЗРАЗКА ПРО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ.
 
Інструктор
Олена Сухенко - АССА DipIFR (Rus.), GARP (Міжнародна асоціація спеціалістів з управління ризиками), САР/СIPA (Європейська асоціація сертифікованих бухгалтерів), CLPP (Фонд сертифікованих спеціалістів лізингового бізнесу США), член Української Асоціації Сертифікованих Бухгалтерів та Аудиторів, член Союзу сертифікованих спеціалістів в області лізингу. Досвідчений фахівець-консультант у сфері фінансового аналізу та обліку, управління фінансами, побудови системи управління ризиками. Працювала в Міжнародній Фінансовій Корпорації (група Світового Банку), де була експертом з питань кредитного аналізу та управління ризиками, фінансового обліку (в т.ч. IAS), оподаткування, управління бюджетом. Більше 10 років співпрацює з банками, лізинговими аудиторськими компаніями у сфері консалтингу та корпоративних тренінгів з питань кредитного аналізу, управління ризиками, управління грошовими потоками, діагностики фінансового стану, впровадження обліку згідно з МСФЗ та ін.
 
 
Вартість навчання
Вартість навчання складає складає 17900 грн., без урахування ПДВ

За умови участі в презентації програми та оплаті за участь у Програмі під час презентації, то вартість складає 16000 грн., без урахування ПДВ

Презентація програми відбудеться 21 жовтня  2021 року.

 
Подати заявку на участьcenter@nctbpu.org.ua, (+38044) 253-04-57, 253-07-02
 
 
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

ОНЛАЙН Програма підготовки до кваліфікаційного іспиту на отримання Диплому з Міжнародної Фінансової Звітності в російськомовному форматі - АССА (ДипІФР)

ПЕРІОД ПРОВЕДЕННЯ ПРОГРАМИ - 22 лютого - 25 травня 2025 року
 
ДАТА НАЙБЛИЖЧОГО ІСПИТУ АССА (ДИПІФР) -  червень 2025 року
 
Програма проводиться спільно з Академією бізнесу EY 
 

ДипІФР – це Диплом з міжнародної фінансової звітності Асоціації Присяжних Сертифікованих Бухгалтерів (АССА) російською мовою.

В даний час ДипІФР – це найбільш популярна міжнародна кваліфікація за міжнародними стандартами фінансової звітності (МСФЗ).

При подальшій реєстрації на повну міжнародну кваліфікацію АССА власники ДипІФР (Рус) одержують звільнення від іспиту Financial Reporting

Кому рекомендовано:

Програма призначена для професіоналів, що працюють у сфері бухгалтерського обліку, аудиту, фінансів, а також фахівців інших суміжних сфер діяльності, які бажають розвиватися професійно та:

  • Підвищити рівень знань у галузі МСФЗ
  • Навчитися складати консолідовану фінансову звітність компанії
  • Підготуватися до іспиту ДипІФР та отримати міжнародний Диплом АССА з МСФЗ.

Ми пропонуємо:

  • Онлайн навчанняТривалість 130 академ. годин у тому числі 66 год онлайн сесій + + год відео-посібника з розбором іспитів минулих років з 2015 року
  • Зручний розклад: Заняття проводяться по вихідним по 3 - 3.5 години (з 10.00 до 13.15)
  • Дати проведення навчання:

Вступний теоретичний модуль: 22, 23 лютого; 1, 2, 15, 16, 22, 23, 29, 30 березня; 12, 13, 19, 20 квітня 2025 р.

Оглядовий практичний модуль: 3, 4, 10, 11, 17, 18, 24, 25 травня 2025р..

  • Навчальні матеріали (опис того, що до них входить дивіться нижче)
  • Підтримка викладача: Онлайн-підтримка під час навчання через
    e-mail та соціальні мережі
  • Контроль прогресу у навчанні: Щоденне опитування, два моніторинг тести, пробний іспит
  • Сертифікат EY: Сертифікат Академії бізнесу EY по закінченню програми
    Диплом ДипІФР зараховується як 20 годин безперервного навчання аудитора (категорія "Інше")

ПРОГРАМА КУРСУ:

Програма ДипІФР є модульною і складається з наступних частин:

  • вступний теоретичний модуль для розуміння та опанування основ стандартів МСФЗ,
  • оглядовий практичний модуль спрямований на підготовку до іспиту

Більш детально це виглядає так:

  1. Теоретичні основи та практика застосування МСФЗ
  • детальне опрацювання теорії
  • вирішення тематичних завдань
  • знайомство з екзаменаційною технікою та вимогами
  • контрольне тестування
  1. Оглядовий практичний модуль практичний модуль
  • вирішення екзаменаційних завдань
  • відпрацювання техніки написання успішної відповіді
  • пробний іспит з фідбеком

Протягом програми підготовки для слухачів діє онлайн-підтримка викладачем.

Слухачі можуть задавати питання в письмовому вигляді під час самостійної роботи між заняттями через електрону пошту або сторінку закритої групи ФБ.

Ознайомитись з детальною програмою можна за посиланням DipIFR D24J25 RUS.pdf (accaglobal.com)

НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ

Матеріали Академії бізнесу EY розроблені спеціально для комплексної підготовки до екзамену ДипІФР. Комплект електронних навчальних матеріалів включає:

  • Конспект лекцій – весь необхідний обсяг теоретичних матеріалів
  • Детальний учбовий план та розклад занять
  • Іспити минулих років - збірник завдань іспитів, перероблених відповідно до чинних вимог стандартів
  • Ключі до МСФЗ – збірка компактного формату, що містить основні терміни, ключові положення та схеми з повного конспекту лекцій
  • Відео-посібник * – відео розбору іспитів минулих років з 2015 року
  • Практичні завдання для відпрацювання - контрольні завдання, проміжні тести, пробний іспит зі зворотнім зв’язком та рекомендаціями тренера, а також їх додаткові варіанти
  • Аналіз тем, що були винесені на іспит в минулих роках

* Відеопосібник - це:

  • 60+ годин докладного розбору іспитів минулих років (починаючи з 2015 року)
  • демонстрація підходів до вирішення завдань і планування відповідей
  • стислий огляд стандартів МСФЗ
  • лайфхаки від експерта
  • завдання та відповіді в форматі Excel доступні для завантаження 

ЯК ПРОХОДИТЬ ІСПИТ?

Іспит ДипІФР проводиться в комп'ютерному форматі протягом 3 годин 15 хвилин російською мовою та складається з 4 завдань, які включають як розрахункові, так і описово-дискусійні питання. Усі завдання є обов'язковими. Для успішного складання іспиту необхідно набрати не менше 50 балів зі 100 можливих.

ЯКІ ВИМОГИ АССА ДО КАНДИДАТІВ НА ІСПИТ?

Кандидат може бути зареєстрований на іспит ДипІФР тільки, якщо він відповідає одному

з нижченаведених критеріїв АССА та надасть на підтвердження відповідні документи:

  • членство в асоціації професійних бухгалтерів та/або аудиторів, що є повним членом Міжнародної Федерації Бухгалтерів (IFAC),
  • релевантна вища освіта, що дозволяє отримати звільнення від перших чотирьох іспитів АССА (або атестат асоціації професійних бухгалтерів та/або аудиторів, що не є членом Міжнародної Федерації Бухгалтерів (IFAC) і дозволяє отримати звільнення від перших чотирьох іспитів АССА) + 2-річний досвід, бухгалтерського обліку або аудиту,
  • 3-річний досвід роботи у сфері фінансів, бухгалтерського обліку чи аудиту,
  • статус АССА Affiliate, або диплом АССА Certificate in International Financial Reporting + 2-річний досвід роботи у сфері фінансів, бухгалтерського обліку чи аудиту.

Інструктор:

ОЛЕНА ЛЮБЯЩЕВА - Менеджер, тренер-консультант Академії бізнесу EY в Україні. Олена є менеджером навчальних програм з hard-skills та тренером-консультантом кваліфікаційних програм з фінансів та економіки, має 30-річний досвід роботи у сфері фінансів та економіки на підприємствах в металургійній галузі, машинобудуванні та сільському господарстві.

Вартість участі одного учасника складає 29 900 грн. без урахування ПДВ.

Навчання проводиться на платформі Zoom


Організує семінари та професійні стажування у провідних фінансових інститутах України, країн СНД та Європи

Розробку, підготовку та реалізацію програм Центр здійснює при безпосередньому залученні зарубіжних партнерів, якими виступають банківські тренінгові центри або банківські установи України, Європи (Німеччини, Австрії, Італії, Угорщини, Польщі, Словаччини, Великобританії) та США.
 
Професійна частина стажувань складається з лекцій, дискусій, відвідання банків та інших фінансових інститутів, ділових зустрічей та переговорів.
 
Такі стажування організовуються або на замовлення конкретного банку, або для групи фахівців з різних банків.
 

Організує семінари та професійні стажування у провідних фінансових інститутах України, країн СНД та Європи

Розробку, підготовку та реалізацію програм Центр здійснює при безпосередньому залученні зарубіжних партнерів, якими виступають банківські тренінгові центри або банківські установи України, Європи (Німеччини, Австрії, Італії, Угорщини, Польщі, Словаччини, Великобританії) та США.
 
Професійна частина стажувань складається з лекцій, дискусій, відвідання банків та інших фінансових інститутів, ділових зустрічей та переговорів.
 
Такі стажування організовуються або на замовлення конкретного банку, або для групи фахівців з різних банків.




Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Організація роботи з перевезення цінностей та інкасації в комерційному банку

Програма реалізується Національним центром підготовки банківських працівників України спільно з Національним банком України, МВС України.

Запропонована програма є поглибленим курсом, який проводиться згідно нової Інструкції з організації інкасації коштів та перевезення валютних цінностей банків в Україні, затвердженої Постановою Правління НБУ № 29 від 31 березня 2017р.

Кому рекомендовано
- керівникам та фахівцям відділів інкасації банків України;
- керівникам та фахівцям відділів інкасації юридичних осіб;
- співробітникам, що забезпечують інкасацію банкоматів / платіжних терміналів.
При розробці програми основний акцент робився на оволодіння практичними навичками поведінки в екстремальних ситуаціях, захисту, самозахисту з використанням зброї чи без неї для підвищення надійності та професійної майстерності інкасаторів та водіїв-інкасаторів. 
 

В рамках курсу відповідно до листа НБУ від 25.07.2013р. №11-213/2569/8993 відбудеться психологічний тренінг «Професійна ефективність інкасаторів в екстремальних умовах діяльності».
 
Програма навчання інкасаторів і водіїв-інкасаторів оперативного автотранспорту складається з таких розділів:
 
Зміст програми
І. СПЕЦІАЛЬНА ПІДГОТОВКА
  1. Історична довідка розвитку системи інкасаційного обслуговування та її стан в сучасних умовах
  2. Повноваження суб`єктів господарювання щодо надання послуг з пересилання, перевезення валютних цінностей та інкасації коштів, озброєного супроводження інкасаторів та касирів
  3. Функції, принципи діяльності та основні вимоги до підрозділів перевезення валютних цінностей та інкасації коштів установи банку та небанківських установ
  4. Організація перевезення валютних цінностей між установами банків та інкасації коштів клієнтів
  5. Порядок та особливості оформлення документації та застосування форм додатків до Інструкції з організації перевезення валютних цінностей та інкасації коштів в установах банків України згідно чинних інструктивних вказівок НБУ
  6. Порядок видачі (приймання) готівки інкасаторам банків у територіальних управліннях через приміщення (бокси) для приймання-передавання готівки
  7. Огляд надзвичайних подій у діяльності підрозділів перевезення цінностей та інкасації коштів, підготовка членів бригади до роботи на маршрутах перевезення цінностей та інкасації коштів
  8. Перспективи щодо внесення змін та доповнень до нормативних актів Національного банку з питань перевезення валютних цінностей та інкасації коштів

ІІ. ЮРИДИЧНА ПІДГОТОВКА:
    (Право, правовідносини, юридична відповідальність; види юридичної відповідальності в діяльності працівників відділу перевезення цінностей та інкасації; обставини, що виключають відповідальність працівників відділу перевезення цінностей та інкасації; виявлення підроблених грошових купюр та цінних паперів; види злочинів, пов'язаних з перевезенням цінностей та заходи їх попередження)

ІІІ. ПСИХОЛОГІЧНА ПІДГОТОВКА:
    (Основи професійно-психологійчної підготовки; професійна увага та пам'ять; професійне мислення; психологічні особливості поведінки людей в екстремальних умовах; професійне спілкування)

ІV. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ПЕРЕВЕЗЕННЯ ЦІННОСТЕЙ ТА ІНКАСАЦІЇ НА ПРИКЛАДІ КОМЕРЦІЙНОГО БАНКУ:
  1. Організація перевозки цінностей в підрозділі інкасації, як структурному підрозділі комерційного банку (рішення організаційних питань з територіальним управлінням НБУ; організація маршрутів інкасації; документообіг; взаємодія з ВДСО
  2. Підкріплення та інкасація відділень комерційного банку
  3. Організація робіт грошового обігу серед інших комерційних банківських структур
  4. Організація робіт з клієнтами банку
  5. Організація роботи з банкоматами

V. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ВІДДІЛУ ІНКАСАЦІЇ З ОБСЛУГОВУВАННЯ БАНКОМАТІВ:
  1. Загальні відомості про банкомати (роль відділу інкасації в загальній системі обслуговування банкоматів; основні різновиди (типи) банкоматів; робочі зони обслуговування банкоматів)
  2. Організація роботи з інкасації банкоматів (порядок (етапи) інкасації банкомата; супровідна документація; безпека)
  3. Проведення інкасації різних типів банкоматів (покрокові інструкції з інкасації банкоматів: WINCOR, DIEBOLD, NCR; копіювання інформації з банкомату; дії інкасаторів в нестандартних ситуаціях)
Тривалість та форма реалізації програми 
Програма розрахована на 72 години теоретичного навчання та практичної підготовки і реалізується у двотижневий термін. Програма проводиться в Центрі двічі на рік. Можлива також організація програми за корпоративним замовленням.
 
Інструктори програми:
Представник Департаменту готівкового обігу НБУ
 
Представник Юридичного департаменту НБУ
 
Шкурко Іван Григорович - Начальник відділу інкасації коштів та перевезення валютних цінностей АТ "Райффайзен Банк Аваль»
 
Каменецький Станіслав Володимирович - бізнес-тренер, практичний психолог. Спеціалізується на адаптації та впровадженні психотехнологій впливу в сферу бізнес-комунікацій: переговори, продаж, управління, стягнення боргів. Має вищу юридичну і психологічну освіту. Вивчав Еріксоніський гіпноз і нейролінгвістичне програмування (НЛП) у провідних фахівців: Бетті Елліс Еріксон (США), Герман Делль (Мюнхен), К. Коваленок, А. Виноградов, Т. Гагин, С. Горін (Москва)
 
Пасхальний Олексій Олексійович - консультант НЦПБПУ з питань організації інкасації коштів та перевезення валютних цінностей, має значний досвід в обслуговуванні ПТКС банків та небанківських установ


Форми перевірки знань
По закінченню навчання проводиться кваліфікаційний іспит. 

Сертифікати та свідоцтва
При успішному складанні кваліфікаційного іспиту слухачу видається Диплом Національного центру підготовки банківських працівників України

 
Для уточнення дати проведення курсу перейдіть, будь ласка, на сторінку "Календар семінарів
 
 

{spoiler=Оформити заявку}

{form=2}

{/spoiler}

 

 

Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Кваліфікаційний курс підготовки касових працівників банку

До роботи з готівкою банки мають залучати підготовлених працівників, які повинні знати вимоги нормативно-правових актів Національного банку України та внутрішніх положень (інструкцій) банку щодо здійснення касових операцій.
 
Ефективній підготовці кадрів сприяють лекції за темою "Здійснення касових операцій в банках України", на яких касові працівники ознайомлюються з основними вимогами Законів України, що регламентують здійснення банками касових операцій, рівнем відповідальності працівників, які працюють з готівковими коштами, вимогами нормативно-правових актів Національного банку України, зокрема, Постанови Правління Національного банку України від 25 вересня 2018 року № 103 "Про затвердження Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні".
 
Зміст курсу:
 
I. Нова редакція інструкції про ведення касових операцій банками в Україні
 
1. Стратегічні напрямки розвитку готівкового обігу в Україні
 
2. Нова редакція Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні
   2.1. Перехід на Єдиний договір банківського обслуговування
   2.2. Забезпечення банків готівкою
   2.3. Документальне оформлення касових операцій.
   2.4. Застосування банками електронного документообігу та електронного підпису
 
3. Зміни в законодавстві України
 
II. Операції з банківськими металами через каси уповноважених банків
 
1. Організація операцій з банківськими металами в касі уповноваженого банку
2. Вимоги щодо проведення операцій з банківськими металами, монетами із дорогоцінних металів (в т.ч. інвестиційними монетами НБУ) в операційних касах уповноважених банкі
3. Касові документи по операціях з банківськими металами (види, заповнення)
4. Експерти по роботі з банківськими металами
 
III. Особливості здійснення касових операцій в іноземній валюті:
 
1. Приймання-видача готівки іноземної валюти через каси банку (відповідно до Інструкції про касові операції в банках України, затвердженої постановою Правління НБУ від 01.06.2011 №174, Правила використання готівкової іноземної валюти на території України
2. Проблемні питання здійснення валютно – обмінних операцій
3. Особливості здійснення касових операцій із застосуванням платіжних карток. Положення про порядок емісії спеціальних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням
 
IV. Робота з готівковою валютою (EURO, USD, GBP, JPY, CHF), системи захисту та методи визначення фальсифікатів. Методи дослідження банкнот, цінних паперів, дорожніх чеків та фінансових документів. 
 
V. Фінансовий моніторинг касових операцій
 
1. Огляд та визначення продуктів у яких здійснюється фінансовий моніторинг касових операцій.
2. Ідентифікація клієнтів при здійсненні касових операцій та порядок її проведення.
3. Документування ідентифікації клієнтів, які проводять касові операції
4. Виявлення операцій, що підлягають обов’язковому фінансового моніторингу
5. Виявлення операцій, що підлягають внутрішньому фінансовому моніторингу
6. Моніторинг операцій з метою запобігання фінансування тероризму  
7. Відповідальність працівників  
 
VІ. Підготовка касирів з питань забезпечення безпеки касових операцій. Шахрайство при обслуговуванні поточних та депозитних рахунків
 
1. Попередження та виявлення шахрайських дій
    1.1. Огляд шахрайських дій при здійсненні касових операцій та операцій із поточними та депозитними рахунками. Внутрішнє та зовнішнє шахрайство
    1.2. Протидія шахрайству як поєднання заходів попередження та заходів виявлення (моніторингу)  
    1.3. Протидія та виявлення шахрайських дій із ідентифікаційними даними
    1.4. Протидія та виявлення шахрайських дій із платіжними документами, доступом до рахунків, готівковими коштами
    1.5. Протидія шахрайським операціям, що пов’язані із використанням системи Клієнт-Банк 
    1.6. Застосування технічних засобів попередження та виявлення шахрайських дій
    1.7. Страхування випадків шахрайських дій
    1.8. Відповідальність працівників
 
2. Забезпечення безпеки проведення касових операцій та операцій із поточними та депозитними рахунками
 
    2.1. Вимоги НБУ щодо здійснення касових операцій та безпечного зберігання цінностей
    2.2. Загрози безпечної діяльності банківської організації при здійсненні касових операцій та операцій з поточними та депозитними рахунками
    2.3. Створення та використання системи відео нагляду (оглядовий та ідентифікаційний відео нагляд)
    2.4. Застосування тривожної та охоронної сигналізації
    2.5. Інші технічні та організаційні заходи безпеки
    2.6. Страхування випадків пограбувань, крадіжок зі зламом,  актів вандалізму
     2.7. Відповідальність працівників, охоронних компаній
    2.8. Огляд змін вимог НБУ щодо облаштування робочих місць касирів.    
 
3. Забезпечення безпеки операцій з депозитними скриньками
    3.1. Огляд випадків шахрайства з депозитними скриньками.
    3.2. Попередження та виявлення шахрайства з депозитними скриньками.
 
VІІ. Система захисту та методики визначення ознак справжності та платіжності банкнот іноземної та національної валюти
 
1. Загальні відомості щодо системи захисту банкнот від підроблення та способи її імітації:
    1.1. Технологія виготовлення та загальні властивості банкнотного паперу;
    1.2. Елементи захисту паперової основи (водяні знаки, захисні стрічки та волокна) та способи їх імітації; 
    1.3. Загальні ознаки способів нанесення зображень на справжніх та підроблених банкнотах (поліграфічний друк - офсетний, високий, металографський та трафаретний; репродукційні технології – струменевий друк, електрофотографія);
    1.4. Спеціальні фарби та оптично-змінні елементи; спеціальні види  
    1.5. Поліграфічного захисту (мікротексти, орловський друк, латентні зображення, антисканерні сітки).
 
2. Порівняльна характеристика систем захисту банкнот гривні 2003-2007 років випуску та нових банкнот зразка 2015- 2018р.
3. Статистичні дані щодо вилучення з обігу та основні види підробок банкнот гривні.
4. Правила визначення платіжних ознак та обміну банкнот національної валюти. Різані та комбіновані банкноти гривень.
5. Статистичні дані та основні ознаки підроблених банкнот доларів США, що вилучаються з обігу в Україні
 
VІІІ. Удосконалення існуючих норм захисту приміщень банків в Україні
 
1. Основні засади Правил з організації захисту приміщень банків України, затверджених постановою Правління НБУ від 14.08.2018 № 93, зі змінами (далі – Правила № 93)
2. Актуальні питання з організації охорони приміщень банків відповідно до вимог Правил № 93.
3. Актуальні питання з технічної укріпленості приміщень банків відповідно до вимог Правил № 93.
 
 
Інструктори програми
Провідні фахівці НБУ та банків України

Форма реалізації програми
Програма проводиться в Центрі двічі на рік

Сертифікати та свідоцтва
Учасники курсу отримують Диплом НЦПБПУ про підвищення кваліфікації
 
 
Для уточнення дати проведення курсу перейдіть, будь ласка, на сторінку "Календар семінарів
 
 
{spoiler=Оформити заявку}

{form=2}

{/spoiler}

 

Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Документарні операції та фінансування міжнародної торгівлі

Курс дає уявлення про різні види і схеми фінансування міжнародної торгівлі з використанням акредитивів, гарантій та векселів. Слухачі не тільки ознайомляться з такими схемами фінансування як: пост-імпортне фінансування, перед-і пост-експортне фінансування, довгострокове фінансування під гарантії ЕКА, форфейтинг, банківські акцепти і т.п.), але також отримають і практичні навички роботи з деякими схемами роботи.

В цілому курс може бути корисний всім, кому потрібно краще зрозуміти практику операцій фінансування міжнародної торгівлі, а також можливості та ризики, пов'язані з даною діяльністю.
 
Зміст курсу:
 
1. Ризики в міжнародній торгівлі
  1. Політичні ризики
  2. Ризик непоставки / неналежної поставки
  3. Ризик неплатежу
  4. Валютний ризик
  5. Інші ризики (ризик невиконання контракту, ризик визнання контракту недійсним, кредитний ризик, ризик зміни вартості товару та контракту)
 
2. Інструменти, які мінімізують або усувають ризики в торгівлі (документарні акредитиви, банківські гарантії, документарне інкасо)
  1. Вибір продукту – коли і який інструмент  використовуємо
  2. Документарні інструменти та правила Інкотермс
 
3. Документарне інкасо
  1. Механізм проведення операцій за документарним інкасо
  2. Уніфіковані правила по інкасо
  3. Ефективне використання інкасо
 
4. Банківські гарантії та резервний акредитив
  1. Визначення банківської гарантії. Учасники гарантійних відносин.
  2. Типи та види банківських гарантій.
  3. Особливості правового регулювання гарантій в Україні.
  4. Резервні акредитиви (акредитиви стендбай). Міжнародні  правила по резервних акредитивах (ISP98), публікація МТП №590.
 
5. Документарні акредитиви
  1. Юридичні аспекти
    • Історія виникнення акредитиву
    • В яких випадках використовується акредитив як інструмент платежу?
    • UCP 600, акредитиви в зарубіжному законодавстві та в Україні
    • Учасники акредитивної угоди
    • Підготовка умов контракту з розрахунками акредитивами
    • Правила Інкотермс
    • Принцип автономії акредитиву та принцип відповідності документів умовам акредитиву
  2. Процедура роботи по акредитиву
    • Контрактні взаємовідносини в акредитивній транзакції – розрив між «комерційною» транзакцією та «банківською» транзакцією
    • «Конструювання» ефективних умов акредитиву, підбір документів, умов
    • Відкриття акредитиву
    • Авізування акредитиву
    • Виконання акредитиву. Виконання акредитиву шляхом  платежу / відстроченого платежу / акцепту трати та їх оплаті з настанням строку. Негоціація документів. Ризики
    • Роль та відповідальність виконуючого банку, взаємовідносини між банком-емітентом та виконуючим банком. Відповідальність банка-емітента
    • Підтвердження акредитиву. Відкрите та «мовчазне» підтвердження. Відповідальність підтверджуючого банку
    • Рамбурсування по акредитиву
    • Перевірка документів по акредитиву, стандарти перевірки по UCP 600
  3. Документи по акредитиву
    • Які документи використовуються звичайно в акредитивній угоді, види документів
    • Транспортні документи
    • Товаророзпорядчі документи. Документи, які мають  обмежене обертання, індосування документів
    • Підробка документів, відсутність вантажу – шахрайські операції по акредитивам (fraud оperations)
  4. Особливі види та конструкції акредитивів
    • Фінансування посередників – трансферабельні та  back-to-back акредитиви
    • Револьверні акредитиви
    • Резервні акредитиви
    • Акредитиви з «червоним» застереженням
    • Цесія (переуступка виручки по акредитиву)
  5. Облік акредитивних операцій
 
6. Торгове фінансування (TRADE FINANCE)
  1. Коротко- та середньострокове фінансування
    • Постімпортне фінансування
    • Основні умови постімпортного фінансування
    • Дисконтування документів
    • Основні умови при дисконтуванні документів
    • Зразок умов акредитиву та трати при дисконтуванні документів
    • Fraud. Увага, шахрайські операції!
    • Перед-експортне фінансування
    • Приклад перед-експортного фінансування
    • Пост-експортне фінансування
  2. Міжнародний факторинг
    • Міжнародний факторинг. Основні умови
    • Конвенційний та конфіденційний факторинг
    • Прямий та непрямий факторинг
    • Розкритий та нерозкритий факторинг
    • Приклад. Прямий розкритий факторинг
    • Факторинг в Україні
  3. Банківський акцепт
    • Вексель та пов‘язані з ним поняття
    • Іменний та бланковий індосамент
    • Процедура роботи по банківському акцепту
  4. Акцептний кредит
  5. Рамбурсний кредит
 
7. Експортне фінансування (EXPORT FINANCE)
  1. Середньо- та довгострокове фінансування під гарантії експортних кредитних агенцій (ЕКА)
    • Групи ризику згідно класифікації Організації Економічного Співробітництва та Розвитку (ОЕСР)
    • Основні характеристики фінансування за участю  ЭКА (згідно інструкціям та рекомендаціям Бернського Союзу)
    • Кредити Покупцям (Buyers Credits) и Кредити Продавцям (Suppliers Credits)
    • Приклад розрахунку Стартової точки іноземним банком-кредитором (розрахунок середньозваженої  дати поставки)
    • Приклад - Процедура прийняття рішення про  страхування ЕКА HERMES (Німеччина)
    • Загальні критерії ЭКА для надання експортної гарантії
  2. Міжнародний форфейтинг
    • Історія виникнення форфейтингу
    • Міжнародний форфейтинг. Основні умови
    • Строки та вартість фінансування
    • Особливості форфейтингу
    • Документація
    • Об‘єкти дисконтування (інструменти) форфейтингу,  які найбільш часто зустрічаються
    • Методи та приклад розрахунку дисконту
    • Зразки деяких об‘єктів (інструментів) форфейтингу
    • Оформлення векселя, аваль та індосамент на векселі
    • Схема форфейтингу з використанням перевідних векселів
    • Порівняльна характеристика факторингу та форфейтингу
  3. Особливі види фінансування міжнародної торгівлі
    • Проектне фінансування
    • Зустрічна торгівля
    • Фінансування поставок біржових товарів
 
Інструктори курсу:
 
 
Провідні фахівці українських банків 
 
Сертифікати та свідоцтва
Учасники курсу отримують Диплом НЦПБПУ про підвищення кваліфікації
 
 
 
Для уточнення дати проведення курсу перейдіть, будь ласка, на сторінку "Календар семінарів"
 

{spoiler=Оформити заявку}

{form=2}

{/spoiler}
 
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Організація фінансового моніторингу в банківських установах

Кваліфікаційна програма навчання за темою: «Організація фінансового моніторингу в банківських установах» затверджена Національним банком України як програма підвищення кваліфікації керівників та спеціалістів всіх рівнів підрозділів фінансового моніторингу банківських установ.
Основними видами занять є лекційні, практичні, а також самостійна робота слухачів. По закінченню навчання проводиться кваліфікаційний іспит, шляхом тестування. При успішному складанні кваліфікаційного іспиту фахівцю видається свідоцтво державного зразка про підвищення кваліфікації.

Зміст курсу:
 

Тема 1. Міжнародні стандарти у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення 

Тема 2. Нормативно-правове забезпечення здійснення фінансового моніторингу 

Тема 3. Відповідальність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення 

Тема 4. Належна перевірка клієнтів на етапі встановлення ділових відносин та в процесі обслуговування. Моніторинг ділових відносин

Тема 5. Виявлення інструментів та способів легалізації корупційних доходів. Взаємодія Держфінмоніторингу з банківськими установами

Тема 6. Типології. Інструменти оперативного аналізу. ІТ рішення. Джерела даних для внутрішнього контролю, в т.ч. відкриті джерела інформації

Тема 7. Особливості здійснення банками фінансового моніторингу при виконанні ними функцій професійних учасників ринку цінних паперів

Тема 8. Система протидії відмиванню доходів, отриманих злочинним шляхом в банку. Внутрішній контроль

Тема 9. Ризик – орієнтовний підхід до аналізу операцій клієнтів. Виявлення клієнтів з ризиковою діяльністю

Тема 10. Система управління ризиками відмивання коштів/фінансування тероризму

Тема 11. Управління ризиками легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення

Тема 12. Проведення ідентифікації, верифікації та вивчення клієнтів: проблемні питання виявлення та обслуговування «РЕР». Заходи удосконалення існуючих систем та процесів

Тема 13. Виявлення ознак «фіктивності» клієнтів. Реалізація механізму відмови в обслуговуванні клієнтів

Тема 14. Аналітична діяльність в сфері протидії відмивання коштів/фінансування тероризму

Тема 15. Ефективний фінансовий моніторинг: автоматизація процедур належної перевірки

Тема 16. Автоматизація систем фінансового моніторингу в банківській установі

Тема 17. Валютний нагляд

Тема 18. Поглиблений аналіз зовнішньоекономічних операцій клієнтів банку, виявлення індикаторів ризикових операцій

Тема 19. Впровадження законодавства FATCA- проблематика та процедури визначення контрольованих рахунків клієнтів

 
 
Інструктори програми:
Провідні фахівці українських банків
 
Форма реалізації програми
Програма проводиться в Центрі у формі циклів окремих семінарів (протягом однієї програми розглядається певна кількість модулів)
Також можлива організація програми за корпоративним замовленням
 
Сертифікати та свідоцтва
Учасники курсу або п'яти і більше окремих семінарів отримують Свідоцтво державного зразка про підвищення кваліфікації

Учасники окремих семінарів отримують Сертифікат Національного центру підготовки банківських працівників України 

 

Для уточнення дати проведення курсу перейдіть, будь ласка, на сторінку "Календар семінарів
 
 

{spoiler=Оформити заявку}

{form=2}

{/spoiler}

Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Система управління ризиками в комерційному банку

Основою сучасної банківської діяльності є оптимізація параметрів ризиків, що викликає потребу у комплексному підході до створення системи управління ними. Суб'єктивність поняття "ризик" створило проблеми із класифікацією ризиків, а невизначеність цілей їх розрахунку - проблему із застосуванням кількісних методів оцінювання

Оптимізація методів та технології управління ризиками в банках стало однією з основних передумов набуття конкурентної переваги, залучення клієнтів та збільшення прибутковості банківського бізнесу. Пошук оптимального співвідношення "ризик-дохідність" із суто наукової роботи перетворився у реалії повсякденного життя служб ризик-менежменту та казначейства банків. Стрімке збільшення обсягів банківських операцій, модернізація інформаційних технологій та систем, поява інноваційних банківських продуктів привернули до цієї тематики увагу широкого кола працівників, що потребують підвищення кваліфікації та набуття практичних навичок щодо сучасних методів та технологій управління банківськими ризиками

Вузька практична направленість тематики не дозволяє розкрити її в класичних підручниках і посібниках та вимагає проведення навчання в інтерактивному режимі, із залученням кращих вітчизняних експертів в цій галузі

Структура курсу:
Блок 1. Вплив регуляторної функції Національного банку України на методи і підходи до управління ризиками в банку

  1. Нагляд на основі оцінки ризиків
  2. Аналіз і контроль виконання вимог Національного банку України
  3. Аналіз і контроль дотримання нормативів
  4. Аналіз і контроль дотримання показників -індикаторів за системою САМЕLS з врахуванням "Системи оцінки ризиків"
  5. Аналіз і контроль дотримання показників раннього реагування за системою НБУ


Блок 2. Кількісна оцінка ризиків в діяльності банку на підставі балансу та звітності

  1. Методи оцінки ризику ліквідності
  2. Методи оцінки ризику зміни процентної ставки
  3. Статистичні та економіко-математичні методи оцінки ризиків в діяльності банків


Блок 3. Система ризик-менеджменту в банках

  1. Необхідність і передумови впровадження комплексної системи ризик-менеджменту в банках
  2. Міжнародні стандарти банківського нагляду (процедури наглядового аналізу)
  3. Сучасні проблеми і перспективи регулювання банківської діяльності. Нова Базельська угода по капіталу (Базель ІІ)
  4. Рекомендації Національного банку України щодо організації та функціонування ризик - менеджменту в банках України
  5. Особливості підходу до управління банком на основі ризик-менеджменту
  6. Спектр банківських ризиків
  7. Система корпоративного управління і організаційна структура управління ризиками банку
  8. Нормативно-методичне забезпечення управління ризиками в банку
  9. Інформаційні і аналітичні системи управління ризиками банку


Блок 4. Операційний ризик - підходи органів банківського нагляду

  1. Система та методологія внутрішнього контролю і операційного ризик-менеджменту
  2. Моделі управління операційним ризиком
  3. Структура ризик-звіту по процесу
  4. Організація системи самоконтролю - зменшення витрат на контроль при одночасному підвищенні ефективності системи внутрішнього контролю


Блок 5. Управління кредитним ризиком корпоративних, роздрібних та МСБ клієнтів

  1. Роль ризик-менеджменту для банків.
  2. Визначення кредитного ризику.
  3. Особливості сектору і позичальників.
  4. Кредитна культура, кредитна технологія і кредитний цикл.
  5. Особливості адміністрування кредитних операцій.
  6. Кредитний аналіз.
  7. Кредитні рейтинги.
  8. Моделі оцінки імовірності дефолту.
  9. Loss gіven default.
  10. Ціноутворення, засноване на ризику.
  11. Портфельні методи управління кредитними ризиками.
  12. Система звітності і моніторинг портфелю.
  13. Скоринги (applіcatіon, behavіoural) як метод управління кредитним ризиком.
  14. Базель ІІ і його вимоги до управління корпоративними кредитними ризиками.


Блок 6. Методика управління ризиком ліквідності банку

  1. Посилення ролі ефективного управління ризиком ліквідності в сучасних умовах.
  2. Моделі управління ліквідністю банку (єдиного фондового пулу, строкова та змішана моделі). Індивідуальні та портфельні підходи.
  3. Структура грошової позиції банку (миттєва, строкова та умовно-постійна).
  4. Ключові показники миттєвої ліквідності (ймовірність та величина дефіциту /надлишку, їх тривалість, вартість).
  5. Складові ризику ліквідності. Ризики відпливу/припливу коштів, виникнення дефіциту/надлишку коштів, доступу до грошових ринків.
  6. Грошові кошти під ризиком відпливу та кошти під кредитним ризиком (Cash Flow at Risk).
  7. Строковість коштів до запитання.
  8. Управління позабалансовими зобов'язаннями банку.
  9. Вбудовані пут опціони - облігації з офертами.
  10. Ключові показники строкової ліквідності (розриви потоків основних сум та відсотків, швидкість нарахування відсотків, крива чистого попиту, грошова позиція).
  11. Статичний закон обертання грошей у банку.
  12. Перехідні режими діяльності банку. Приклади.
  13. Структура лімітів на розриви ліквідності.
  14. Процедура дотримання лімітів. Технологічний аспект.
  15. Організаційні заходи з управління ліквідністю: збирання заявок, адміністрування діючих угод, прогнозування та планування, робота з концентраціями та проблемними активами.
  16. Порушення строковості грошових потоків за угодами. Показники.
  17. Цінове управління попитом та пропозицією грошей. Модель пропозиції грошей.
  18. Перехід від продукт - до клієнт-орієнтованого банку. Наслідки - неявні вбудовані опціони.
  19. Класифікація клієнтів за поведінкою (час обслуговування, частота користування продуктами, схильність до перегляду договірних умов).
  20. Ціна підтримки строкової ліквідності.
  21. Зв'язок ризику ліквідності з іншими видами ризиків (кредитним, процентним, валютним, ціновим та операційним).
  22. Тригери ризику ліквідності (Principles for Sound Liquidity Risk Management and Supervision, Basel, 2008).
  23. Особливості управління ризиком ліквідності за умови кризи. Хаос та порядок.
  24. Стрес-тестування ризику ліквідності.


Блок 7. Управління процентним ризиком

  1. Процентний ризик, джерела його виникнення та основні підвиди
  2. Основні етапи управління процентним ризиком
  3. Підходи до аналізу процентного ризику з боку банківського нагляду
  4. Оцінка чистого процентного доходу (геп-аналіз)
  5. Дюрація як метод оцінки зміни економічної вартості банку
  6. Статичне та динамічне моделювання
  7. Складові системи контролю процентного ризику
  8. Методи та інструменти зниження процентного ризику


Блок 8. Ризики в картковому бізнесі

  1. Основні положення та технологічні особливості проведення операцій з платіжними картками
  2. Сутність карткового ризику та його види
  3. Система внутрішнього контролю банку
  4. Заходи моніторингу операцій в режимах On-line, Off-line
  5. Організація міжбанківського обміну даними по шахрайським операціям
  6. Шахрайство у сфері карткового бізнесу. Огляд ситуації у сфері шахрайства з платіжними картками на українському ринку та за рубежем


Блок 9. Валютний ризик

  1. Валютний ризик, джерела його виникнення та основні підвиди
  2. Основні етапи управління валютним ризиком
  3. Основні складові системи контролю валютного ризику
  4. Моніторинг валютного ризику та його основні напрями
  5. Основні методи зниження валютного ризику
  6. Підходи до аналізу валютного ризику з боку банківського нагляду
  7. Політика з управління валютним ризиком та його основні складові
  8. Оцінка ризикової вартості (VaR) як основний інструмент оцінки величини валютного ризику
  9. Бек-тестінг та його застосування для оцінки адекватності моделей оцінки валютного ризику
  10. Стрес-тестування - оцінка втрат в разі настання найбільш несприятливих подій


Блок 10. Стрес-тестування кредитного ризику

  1. Необхідність та сутність стрес-тестування
  2. Відмінність стрес-тестування для кредитного ризику від інших ризиків
  3. Макроекономічне моделювання та стрес-тестування для кредитного ризику
  4. Особливості стрес-тестів для українського ринку
  5. Спрощена модель стрес-тесту для оцінки впливу на адекватність капіталу та прибуток
  6. Складні моделі стрес-тестування для кредитного ризику
  7. Використання результатів стрес-тестів для управлінських рішень

Блок 11. План відновлення діяльності 

  1. Взаємозв'язок Плану відновлення, ризик апетиту (лімітів ризику) та результатів стрес-тестування
  2. Обов'язкові та додаткові індикатори раннього попередження
  3. Ескалація прийняття виваженого рішення системою корпоративного управління на відміну від автоматичного застосування заходів відновлення
  4. Відмінності стрес-тестування в рамках плану відновлення від Постанови НБУ № 64
  5. Важливість ідентифікації критичних функцій та контрагентів
  6. Заходи з відновлення - основа та найбільш стала частина Плану
  7. Тестування Плану - фактично меппінг заходів на результати стрес-тестування
  8. Аналіз ефективності та реалістичності Плану через призму тестування Плану

Блок 12. Процес управління проблемними активами

  1. Стратегія та оперативний план
  2. Система раннього реагування
  3. Передача заборгованості в роботу підрозділу по роботі з проблемною заборгованість
  4. Робота з проблемною заборгованістю ЮО та МСБ
  5. Робота з проблемною заборгованістю ФО
  6. Робота з стягнутим майном
  7. Розробка стратегії та оперативного плану. Впровадження системи раннього реагування
Інструктори:

 

Провідні фахівці українських банків
 
Форма проведення програми
Програма проводиться в Центрі у формі циклів окремих семінарів (протягом однієї програми розглядається певна кількість тем).

Сертифікати та свідоцтва
Учасники програми або п'яти і більше окремих семінарів отримують Свідоцтва державного зразка про підвищення кваліфікації
Учасники окремих семінарів отримають Сертифікати Національного центру підготовки банківських працівників України 

 
Для уточнення дати проведення курсу перейдіть, будь ласка, на сторінку "Календар семінарів" 
 
 
{spoiler=Оформити заявку}

{form=2}

{/spoiler}

 

Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ

Кваліфікаційна програма підготовки спеціаліста по проведенню операцій з дорогоцінними (банківськими) металами

Унікальність цієї програми полягає в тому, що вона розроблена з метою висвітлення в окремому курсі операцій з банківськими металами, які складають дещо відсторонений сегмент валютного ринку. Програма побудована таким чином, щоб ознайомити слухачів із базовими поняттями "дорогоцінні метали", "банківські метали", "монети з дорогоцінних металів", теорією і практикою світових ринків дорогоцінних металів, а також забезпечити отримання повного комплексу теоретичних і практичних знань щодо операцій уповноважених банків з банківськими металами (від структури ринку банківських металів, процедури ліцензування Національним банком України операцій з банківськими металами, видів операцій з банківськими металами та особливостей їх проведення на валютному ринку України та на міжнародних ринках до формування банками звітності та особливостей здійснення валютного контролю). Отримання слухачами різнопланових знань за програмою цього курсу забезпечується внаслідок оптимальної побудови структури курсу та залучення в якості викладачів провідних фахівців Національного банку України та комерційних банків з високим рівнем професійної підготовки та значним досвідом практичної роботи. 


Кому рекомендовано:
Керівникам та фахівцям підрозділів по роботі з банківськими металами, керівникам та фахівцям валютних підрозділів, казначейств та ОПЕРУ

Зміст курсу:

1. Кон'юнктура світових ринків дорогоцінних металів.
  1. Історичний огляд світового ринку золота
  2. Загальна схема функціонування сучасних світових ринків дорогоцінних металів (структура попиту та пропозиції; учасники ринків).
 
2. Ринок монет із дорогоцінних металів:
  1. Міжнародний ринок монет
  2. Законодавче регулювання ринку монет в Україні
  3. Основні аспекти роботи з монетами у комерційних банках України
 
3. Практичні аспекти застосування вимог Положення про порядок здійснення операцій з банківськими металами на міжбанківському валютному ринку
Інструктори:

    1. Види операцій з банківськими металами
    2. Процедура відкриття та ведення металевих рахунків в уповноважених банках
    3. Особливості здійснення операцій з банківськими металами за дорученням фізичних осіб нерезидентів
    4. Здійснення операцій з купівлі - продажу банківських металів на міжбанківському валютному ринку України та на міжнародних ринках. Укладення і підтвердження угод з купівлі-продажу банківських металів за гривні під час функціонування Системи підтвердження угод
    5. Здійснення операцій з банківськими металами в операційний касах уповноважених банків
    6. Особливості ввезення - вивезення банківських металів через митний кордон України
    7. Обговорення проблемних питань щодо операцій з банківськими металами, які потребують врегулювання в нормативно-правових актах НБУ

4. Практичні аспекти застосування Положення про здійснення уповноваженими банками операцій з банківськими металами:
  1. Учасники ринку банківських металів
  2. Операції з банківськими металами на міжнародних ринках
  3. Операції з банківськими металами на МВРУ:
    • операції з купівлі-продажу банківських металів. Укладення і підтвердження угод з купівлі-продажу банківських металів за гривні під час функціонування Системи підтвердження угод;
    • операції з кредитування у банківських металах;
    • операції з надання та отримання банківських металів у заставу;
  4. Порядок відкриття та ведення металевих рахунків

5. Пам'ятні та інвестиційні монети України

  1. Організація випуску та реалізація пам'ятних та інвестиційних монет України
  2. Порядок призначення банків дистриб'юторами з продажу пам'ятних монет України
  3. Реалізація інвестиційних монет уповноваженими банками
  4. Планування випуску монет (пам'ятних та інвестиційних)

6. Практичні аспекти організації банком здійснення операцій з банківськими металами:

    1. Положення про здійснення операцій з банківськими металами:
      • види операцій з металами та порядок ведення металевих рахунків
      • особливості операцій з металами на міжнародних ринках та на МВРУ
      • операції з торгівлі металами та Система підтвердження угод МВРУ
      • операції з металами в касах банків, експертиза та визначення маси металів
    2. Нові технології на ринку банківських металів України – впровадження торгівельних інтернет-платформ для здійснення онлайн-торгівлі банківськими металами з їх реальною поставкою:
      • функціонал відповідних програмно-технічних комплексів для фронт та бек-офісу
      • відкриття прямих закордонних металевих коррахунків великим та невеликим банкам;
      • автоматичне хеджування операцій з металами на міжнародних ринках
      • нові можливості клієнтів – торгівля металами через смартфони в один клік у режимі 24/5, виставлення Bid/Ask ордерів, система автоматичних SMS/e-mail повідомлень
    3. Кон’юнктура ринку банківських металів Україні:
      • стан конкурентного середовища та динаміка торгівельного обороту
      • структура попиту та пропозиції – невикористані резерви
      • системні рішення для банків щодо запуску та розвитку бізнесу з банківськими металами в умовах дефіциту відповідного досвіду
    4. Особливості виконання банками дій, пов'язаних з виконанням вимог внутрішнього фінансового моніторингу при здійсненні контролю операцій з банківськими металами
Інструктори:
Провідні фахівці українських банків

Форма реалізації програми
Програма проводиться в Центрі у формі циклу окремих семінарів

Сертифікати та свідоцтва
Учасники окремих семінарів отримують Сертифікати Національного центру підготовки банківських працівників України про проходження окремих тем.

Учасники всього циклу отримують Свідоцтво державного зразка про підвищення кваліфікації


 
Для уточнення дати проведення курсу перейдіть, будь ласка, на сторінку "Календар семінарів
 
 
{spoiler=Оформити заявку}

{form=2}

{/spoiler}
 

 

Всі матеріали, розміщені на цьому сайті, не підлягають подальшому відтворенню та/або розповсюдженню в будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу НЦПБПУ